Avatar billede Mathias Juniormester
28. juni 2018 - 10:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

er mit grafikkort stået af eller?

Hey Computerworld her for et par dage siden begyndte min pc at vise dette
https://gyazo.com/adc654fa7f386d04d46eb762b0317e9f

Jeg kan ikke klikke på noget, en af mine venner sagde det muligvis kunne være mit grafikkort men er ikke sikker.

Håber en af jer kan hjælpe mig.

Mathias
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2018 - 10:47 #1
det kan være dit grafikkort, din skærm eller blot skærmkablet - hvis du har mulighed for at bytte noget af det og se om det så virker, kan du nok udelukke hvad der er galt
Avatar billede Mathias Juniormester
28. juni 2018 - 10:50 #2
glemte at skrive jeg havde 2 skærme connectet og det skete på dem begge.
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juni 2018 - 15:34 #3
Så kunne det godt tyde på at du skal se dig om efter et nyt grafikkort, da det er på begge skærme problemet viser sig.

Prøv at installere gratis programmet Speccy.

Dette kan bl.a. vise temperaturen på GPU´en (grafik-processoren)
.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2018 - 08:54 #4
Det kan også være, at det "bare" er støv - prøv at åbne din pc, og se om du har meget støv - i givet fald kan du måske rense den lidt (feks.med en støvsuger på lav styrke - forsigtig)
Husk at tag strømmen fra, og så "tænd" pcen - så at restspændingen er væk, før du renser
Avatar billede puren Ekspert
29. juni 2018 - 09:32 #5
Du kan starter computeren op på en Linux Live så. Kan du hurtigt udelukke om hw eller sw problem...