Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
29. juni 2018 - 12:45 Der er 9 kommentarer

create a card

Jeg har dette program, men det er skrevet til 32 bit, er det muligt at få det til at køre på windows 10 64 bit?
Avatar billede Slater Ekspert
29. juni 2018 - 12:58 #1
Der er intet problem med at køre 32-bit programmer i 64-bit Windows. Hvis det ikke kan køres, skyldes det noget andet end bit - f.eks. at det kun er kompatibelt med ældre versioner af Windows af helt andre grunde.

Det er dog svært at sige, især uden mere information end dette. Hvor har du programmet fra? At google "create a card" giver alt for meget til at kunne regne ud hvilket program du snakker om.
29. juni 2018 - 14:45 #2
HEJ,

Som SLATER #1 skriver - intet problem. Check kompatibilitets-modus (som gør at du sætter hvordan det aktuelle program skal køre.  )

KR
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
30. juni 2018 - 15:44 #3
Jeg har kun en kopi af programmet, men det ser ud til at det hedder Cacard og kommer fra Kodi, når jeg prøver at installere får jeg medelelsen, programmet er inkompatibelt med 64 bit versioner af windows, prøv om der er 64  bit versioner.
Programmet udkom i 1998, så det er nok for gammelt til at køre i windows 10, men endnu en gang tak for svarene.
Vh. Jørgen Andersen
30. juni 2018 - 18:59 #4
HEJ,

Jeg har netop checket, så jeg er opdateret her.

På min Windoze (8.1)  kan jeg i kompatibilitetsmode køre WIn -95, WIN- 98  og Win-versioner derfra. ( Ikke 3.0 eller 3.11).    Men win 95 (og win 98), har en ganske udmærket  MS-DOS emulering ( at emulere = lade som om ) ,  så inden du udelukker CaCard ville jeg prøve om jeg kunne sætte K_modus  til W-95 / W-98 og lade resultatet af den emulering afgøre det. Men det er selvfølgelig din afgørelse.

Eller du kunne prøve at køre det med en DOS-EMULATOR.

(Jeg har  et SPIL (min datterdatter elsker det), som kun kører på MS-DOS (6.22) og det kører rigtig fint i Win- med samme DOS_emulator (omend figurerne ikke løber - de spæner  som bare f'.... ), men det kan jeg styre med kontroltaster . )

Kristian
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
01. juli 2018 - 14:23 #5
Hej Kristian, det lyder spændende, men jeg er ret ny bruger af windows 10 Home, så hvad skal jeg trykke på for at få kompatibilitetstilstand frem?
Jørgen
01. juli 2018 - 16:38 #6
HEJ,

I dit bibliotek (jeg glemmer her stien til bibliotekte bevidst)  har du en (eller flere) EXE-filer.

HØJREKLIK EEN GANG på denne EXE-fil.

Der popper en MENU OP.

Du har nu en række valg .

Første er ÅBNE (kan være OPEN afhængig om din WINDOSE en "udenbysk") .

Anden er KØR SOM ADMINISTRATOR

Tredie er FEJLSØG KOMPATIBILITET
....

(MIn Windwos er norsk så der kan være forskelle !)

(Jeg tydeliggør dette for at du ikke må være i tvivl om hvilken POP-UP menu jeg  henviser til. )

ALLER NEDERST (i hvert fald i min menu )  har du EGENSKABER .  KLIK HER.

ANDEN FANEBLAD ER KOMPATIBILITET .  Og her vælger du det du synes er bedst. Men vær opmærksom på, at det kan være,  du må eksperimentere lidt mellem de forskellige k-modi før det kører optimalt.

KR
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
02. juli 2018 - 18:18 #7
Hej Kristian, jeg har prøvet dine forslag, men programmet vil ikke køre, så jeg lukker spørgsmålet, men tak igen, jeg har lært noget om kompabilitet og det er jo ikke så ringe.

Vh Jørgen
02. juli 2018 - 20:39 #8
HEj Jørgen,

Har du prøvet at sætte programmet ind i en DOS-EMULATOR ?

(det er nok sidste mulighed. desværre !)

Kristian
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
06. juli 2018 - 18:42 #9
Hej Kristian, jeg har prøvet, men programmet vil ikke køre 16 bit udgaver i windows 10 64 bit