Avatar billede donnyhus Praktikant
29. juni 2018 - 16:09 Der er 3 kommentarer

E-boks og outlook - viderestilling af email fra E-boks til outlook

Jeg har indstillet virksomhedens digitale postkasse (e-boks) til at videresende til en almindelig mailadresse/outlook. Det har jeg gjort under Systemintegration - Videresend sikker post - opsæt integration via sikker e-mail

Jeg har oprettet certifikat som jeg har indlæst i outlook (2016) og samme certifikat har jeg indlæst i e-boks, igen under Systemintegration - Videresend sikker post - opsæt integration via sikker e-mail hvor jeg indlæst certifikatet som et base64 certifikat (eksporteret fra Internet Explorer).

Problemet er, at jeg ikke kan åbne de her meddelelser i Outlook. Jeg får fejlen "Vi beklager, men vi kan ikke åbne elementet. Det kan være et midlertidigt problem, men hvis fejlen opstår igen, bør du genstarte outlook. Navnet på det digitale id blev ikke fundet af det underliggende sikkerhedssystem"

Har nogen et løsningsbud på hvad det kan være?
E-boks support gider ikke hjælpe og siger det bare er en fejl ved outlook. Jeg har dog prøvet forskellige outlook'er og de melder samme fejl MEN humlen er at jeg rent faktisk gjorde det for 6-7 år siden, men kan ikke huske hvordan og den computer virker det på.......og der er ikke indlæst noget certifikat (i sig selv interessant).

- Hvad er et "digitalt id"?
- Hvordan relaterer det til en NemID medarbejdersignatur?
- Hvad er det for et underliggende sikkerhedssystem, der ikke kan finde mit ID-navn?
- Hvor leder det her system efter mit ID-navn? I den videresendte mail? I mine S/MIME indstillinger? I mine installerede certifikater?
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2018 - 16:14 #1
outlook mangler digitalt certifikat.
det må ku downloades.

det burde du spørge eboks om
Avatar billede donnyhus Praktikant
29. juni 2018 - 16:19 #2
Tak Sidware, men det har jeg også importeret i P12 format i outlook under mailsikkerhed - digitale id'er (certifikater).
02. august 2018 - 15:35 #3
Jeg har præcis samme fejl som dig.

Opretter jeg en ny email, og kryptere med min nøgle samt har modtagers nøgle (og vcard bare for at være sikker) så sender den fint afsted - vil jeg derimod ind i min sendt post efterflg. og åbne emailen, så modtager jeg den nævnte fejlmeddelelse.

Alle cert er gyldige
Alle cert er medarbejdercert
Bruger Outlook version 1808 (build 9126.2259)
Bruger Office 365 ProPlus

Har virket hidtil, men fik en kunde i øret som havde problemet som jeg ville forsøge at afhjælpe, hvortil min overraskelse at jeg møder samme fejl. Der er intet i mine nøgler der er ændret, og det eneste jeg kan komme i tanke om er nogle evt. Windows/Office opdateringer (gab....).