Avatar billede di-ana Mester
30. juni 2018 - 06:55 Der er 4 kommentarer

mine små sjove film

gennem nogle år har jeg fået kriget mig nogle små sjove film
og de har i den seneste tid så kun ligget i en gul mappe på
pc-skrivebordet.
da jeg så ville kigge én af dem kunne den ikke vises.
det må være fil-typen det er galt med???
den filmfremviser jeg bruger er primært VLC-player
eller I få tilfælde windows media player.
så d.d. registrerer jeg med et chock, at jeg ikke mere kan
kigge disse guld-klumper.
dem af typen: .wmv eller .mp4 kan godt afspilles
men typerne: .mht el. .pps KAN IKKE
og jeg er ligenu super-ked-af-det.
anne-lise
Avatar billede eurositi Ekspert
30. juni 2018 - 07:48 #1
PPS er PowerPoint-slideshow-filer, som kan vises i PowerPoint eller i gratisprogrammet PowerPoint Viewer. Måske også i LibreOffice Present (ligeledes gratis).

MHT er et webside-arkivformat, som - ud over at gemme selve siden som HTML-fil - gemmer alle andre elementer på websiden i en undermappe. Du skal sandsynligvis åbne denne i Internet Explorer eller en anden webbrowser, som understøtter dette arkivformat.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. juli 2018 - 08:21 #2
Hvis du har installeret et eller andet program, så kan det ske at pågældende program "bestemmer" hvilket program, som filerne skal åbnes med..

Typisk kan man se, at filernes "icon" pludselig ser anderledes ud.

Prøv at højreklikke på pågældende filer. Og vælg: "Åben med"
Her kan du se hvilke program/programmer, som står som muligt til at åbne med.

Vælg det program som der normalt åbner din/filer uden problemer.
Klik evt. på: Vælg standard program
Bemærk "fluebenet" i ( Brug altid dette program til at åbne denne type filer )
Hvis du er usikker så prøv først UDEN fluebenet. ;)
Avatar billede posten Ekspert
05. januar 2019 - 20:55 #3
det der med at du bruger windows media player i stedet for vlc vil jeg modsige dig da jeg tit oplever det modsatte da vlc magter de fleste
Avatar billede eurositi Ekspert
06. januar 2019 - 01:45 #4
#3
Spørgeren nævner, at det er filer af typerne MHT og PPS, som ikke kan afspilles, mens MP4 og WMV kører fint. Dét er der en meget enkelt forklaring på: De to førstnævnte er ikke videofiler men derimod præsentationsfiler, hvori der formentlig er indlagt nogle animationer. Men det giver ingen mening at forsøge at afspille sådanne filer med en videoafspiller. De kan kun afvikles i PowerPoint eller lignende præsentations/animationsprogrammer.
... Hverken VLC eller Windows Media Player har nogen sinde kunnet vise sådanne filer.