Avatar billede plok Forsker
30. juni 2018 - 09:53 Der er 8 kommentarer

Kør Windows virtuelt på egen PC (brug en harddisk med Windows, ekstern som har siddet i en anden maskine)

Hej.

Jeg skal have adgang til nogle filer på en harddisk som har siddet i en anden maskine, med Windows installeret.

Kan man køre den virtuelt over en anden PC (Evt. min egen)?

Jeg har prøvet at overtage diverse rettigheder eksternt, men det driller! Så jeg tænker om man kan køre en gennem noget lignende VM-Ware osv. ?

Det er fordi at windows er gået i sort, og vil ikke boote, men når jeg tager den ud og sætter til eksternt, så kan jeg stadig se diverse filer i mappen: Bruger/user.

Jeg kan godt få lov at overføre, da jeg har overtaget rettighederne i windows, men den stopper pludseligt og laver fejl.

Jeg har undersøgt at det kan være fordi den bruger skjult firmware?

Håber I kender til et program som er brugbart!

God dag.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2018 - 11:05 #1
Prøv at undersøg den for fejl.
Højreklik på disken i stifinder vælg egenskaber tryk fanen funktioner  Undersøg se om der kan rettes fejl?
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juni 2018 - 14:53 #2
Prøv eventuelt Diskbackupper.
Sørg for at disken filerne skal overførers til kan rumme filerne der skal overførers.

https://www.backup-utility.com/help/disk-backup.html

Klik på Back up>klik på fjerde felt (det nederste)

Klik på Add file Add Folder> Vælg filer og mappe der skal overføres/kopieres til HDD-drevet i pc´en f.eks C-drevet >Start bacjup

https://ibb.co/iepiWd
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juni 2018 - 16:46 #3
PS. Jeg glemte at nævne programmet er en gratisversion. Det findes også i en købeversion, men gratisversionen har jeg selv gode erfaringer med.
Avatar billede plok Forsker
01. juli 2018 - 13:39 #4
#1 det vil jeg prøve - Tak

#2 Jeg er ved at kør en backup, men den har kørt på 1% i over to timer. Er det normalt?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 14:12 #5
Hvis Harddisken ikke er Ok. Bliver den aldrig Færdig med Backup! Hvilket resultat i #1?
Hvis du har Defragler så se hvad den sige når Du har Benchmarked den!
https://ibb.co/hPSdXJ
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 14:21 #6
Hvis du ikke får gode Oplysninger så prøv!
https://windowsreport.com/hard-drive-benchmark-software-windows-10/
Ellers Kopier en Mappe af gangen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2018 - 15:03 #7
#4
Nej 1% på to timer, det lyder ikke normalt. Det kunne godt tyde på at harddisken er døende :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 15:27 #8
#4 det kunne du have læst dig til fra start!