Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2018 - 12:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HDD optager flimrer.

Jeg har en LG  HDD optager. Den er flere år gammel, men ikke meget brugt.
Der er kommet flimmer på afspilningerne. Først troede jeg, at der var noget halt med HDD, men fandt så ud af, at der kommer flimmer på ældre optagelser. som jeg har set uden flimmer. Desuden er den flimmer ikke på samme sted på optagelserne. Jeg har kontrolleret for løse forbindelser.
Kan der være snavs i sådan en kasse?
Hvis jeg piller disken ud, kan data så overføres til min PC (Windows 8.1 + 10)
Hvis jeg skal købe en ny optager, har nogen da en god erfaring?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 13:19 #1
Hej. Har du prøvet om fejl er på flere skærme?
Nej jeg tror ikke du kan overføre og afspille på pc da det formodentligt  er kodet og ligger i et format Windows ikke kan afspille (måske Linux)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 13:21 #2
Jeg havde en Boxer boks med hdd i åbnet for ikke så lang tid siden og der var der ikke meget snavs i så jeg tror ikke problem ligger der.
Tænker du noget med at støvet lan lede spænding så det er derfor det flimrer?
Der sker jo ikke noget ved at åbne og se :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 13:22 #3
Har du skiftet skærm med en anden opløsning siden du brugte den sidst?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2018 - 13:48 #4
Hej og tak for dine indlæg. Jeg burde nok have skrevet, at den optager kører på et
Panasonic TV, som har et meget fint og stabilt billede.
Jeg har ikke forestillet mig så meget, da jeg ikke har kendskab til optagere, men bare noget med aflæsning af disken.
Ja jeg kan jo godt åbne for kassen, men spørgsmålet er, om jeg kan se noget, jeg forstår. Og ja, det er muligvis Linux, og jeg har en lille SSD på 125GB med Linux Mint som jeg kan forsøge med. Skulle det lykkes, har jeg en tom Sata disk på 1TB.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2018 - 21:10 #5
Løsningen bliver en ny HDD optager fra Samsung. Jeg fik et par nyttige tips fra
ErikHg angående DVB-C/T. https://www.wupti.com/produkter/tv-og-hifi/dvd-og-blu-ray/harddisk-optagere/samsung-bd-h8900nxe?cid=pc_911205000000
Tak for dine indput. 😊