Avatar billede Mathias Juniormester
02. juli 2018 - 21:54 Der er 38 kommentarer og
2 løsninger

Jeg kan ikke nulstille min computer.

Efter en brag kamp for at få skiftet mit grafikkort har jeg enddu et problem.

Jeg er blevet låst ude af min pc.

når jeg skal skrive mit brugernavne og adgangskode står der ''Anden Bruger'' oppe i toppen, der virker mit nuværende brugernavn og adgangskode ikke til.
Der er ikke nogen steder hvor jeg kan vælge min normale bruger hvis man kan sige det.

Jeg har Windows 10 bacis hvis jeg ikke husker helt galt.

Mathias.
Avatar billede posten Ekspert
02. juli 2018 - 22:49 #1
hvis du intet har at gemme og har et dvd drev kan du install. den på ny din opstart ved hjælp af (måske) f8 vælge start som så bliver dit dvd drev hvis intet dvd drev laver du en iso-fil på en usb pen min 4gb som du vælger at boote op på
Avatar billede Mathias Juniormester
02. juli 2018 - 22:54 #2
Har intet at gemme det prøver jeg lige :)
Avatar billede milter Ekspert
02. juli 2018 - 23:24 #3
Hvis du får problemer med at logge på din computer, bare fordi du skifter grafikkort, så må dit  problem ligge et helt andet sted. Jeg har læst dine tidligere spørgsmål, og selv om spørgsmålet fra 20. april med billede tyder på et defekt grafikkort, så burde du altså ikke kunne ende op med sådan noget som det her.

Enten har problemet ligget et andet sted lige fra begyndelsen, eller også er der blevet "pillet" ved noget siden da, enten software eller hardware.

Prøv at starte op i "fejlsikret tilstand" og se, hvad der sker.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

https://www.drivereasy.com/knowledge/how-to-enter-safe-mode-in-windows-10/
Avatar billede Mathias Juniormester
02. juli 2018 - 23:39 #4
@milter Hey, det startede med min skærm begyndte at gå amok som du har set, men kun for nogen sekunder så ville den gå i sort og komme tilbage igen.
Så ville jeg geninstalere windows fordi jeg troede der var en fejl i det ( vidste ikke på daværende tidspunkt det var grafikkortet). Jeg valgte at nulstille ( hvis man kan kalde det det) drevet hvor windows var på fordi jeg troede det ville hjælpe, men det gjorde det så ikke, så kom jeg hen til det nuværende problem.
Jeg prøvede at google det men så gik min skærm amok igen og der ville det ikke gå væk, derfor spurgte jeg rundt i min vennekreds  som så kendte nogen som sagde det højst sandsynligt var mit grafikkort ( spurgte også her inde)

Nu har jeg dog fået fikset skærmen og nu mangler jeg kun det her, der har aldrig rigtig været problemer med min pc ud over nu.
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 00:10 #5
Nu har har gået ind i safemode der står beskeden :

C:/WINDOWS/system32/confiq/systemprofile/Desktop er ikke tilgængelig. Hvis placeringen er på denne pc, skal du sørge for, at enheden eller drevet er forbundet, eller at disken er sat i og derefter prøve igen. Hvis placeringen er på et netværk, skal du kontrollere, at der er forbindelse til netværket eller internettet og derefter prøve igen. Hvis placeringen stadig ikke kan findes, er enheden muligvis blevet flyttet eller slettet.

Jeg forstår ikke hvordan en nulstilling af det drev hvor windows var på ville fucke det hele så meget op omg.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 01:00 #6
Hvis det er forstået, ud fra dine oprettede spørgsmåler:

1# Nulstillet Windows 10 Basic, en form for prøve udgave?
- eller som du nævnte havde du opgraderet fra Windows 8.1 Home 64-bit til Windows 10 Home 64-bit. Det betyder, at du ikke har licens til Windows 10, hvis du vil skrutte og starte over med.

2# Køb Windows 10 licens enten Home eller Pro udgave. Home er ideelt hvis man ikke går meget op i detaljer for features rettigheder, eks. bare til surf, spil og streaming, ny og næ skrive og andre små ting.

Eks.: herfra:
https://www.lizengo.dk/microsoft-/windows-10
- Er det aktiveret med licens, er dette licens låst til motherboard, så det kun skal bruges til den pc. I fremtiden behøver du ikke bekymre dig om dit motherboard Windows 10 licens, da det vil automatisk vil kende systemet. Så kan du reinstallere rent uden bekymring, slette alt på hdd og indsætte Windows 10 helt om på samme version, eks. Windows 10 Home mm.

3# Er Windows 10 aktiveret, hent Nvidia software og driver, dette vil være dit grafik kort GeForce GTX 780 i Windows 10 64-bit driver:

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/135676/en-us

og endelig husk, GeForce Experience:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/geforce-experience/
- Skal have konti hos Experience, så det fremover kan blive vedligeholdt for GTX 780 software driver.

4# Ingen Windows 10 installations disc, installations-iso/-usb?
Hent den herfra, og vælg det samme licens og samme bit-version, eks. Windows 10 Home/Pro 32-bit/64-bit:

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10ISO
evt.
https://www.microsoft.com/software-download/

5# Har man ikke benyttet Media Creation Tool fra Microsoft værktøj til at lave Installations disc/usb fra iso-fil, kan man nemt benytte Rufus startbar usb-drev så man kan installere Windows 10 fra usb-nøgle, eller valgte drev disc-brænder fra:
http://rufus.akeo.ie/

Held og lykke med det hele 🤓
Avatar billede milter Ekspert
03. juli 2018 - 10:42 #7
Du kan også forsøge at lave en ny brugerkonto med alle rettigheder fra fejlsikret tilstand som beskrevet herunder:

https://www.addictivetips.com/windows-tips/fix-c-windows-system32-config-systemprofile-desktop-is-unavailable-on-windows-10-1803-login/
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 16:04 #8
#7 Det virker ikke.

#6 jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre, har prøvet ar ligge det der media Creation tool ind i useb efter jeg har brugt rsfus men til ingen nytte.
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 16:05 #9
og hvordan kan jeg installer det nye windows hvis jeg ikke kan gøre noget i? skal jeg også bruge usben til det?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 16:43 #10
Det er relativt simpelt, har man hentet Windows 10 iso-fil fra Microsoft hjemmesiden, så kan nan benytte Rufus til at ligge Installations-usb ind med.

Omstændigheden med det er, at vælge iso-fil og den usb-nøgle man benytte. Det vil agere som Windows installations-usb.

Har du ikke hentet Windows 10 iso-fil, vil det ikke virke.

Har man derimod lagt det ind i usb, så kan du starte med installations-usb ved at tvinge din pc til at boote op fra usb-nøgle.
- Dette tilfælde vil være at indstille dit pc fra BIOS, med starte fra usb-nægle (midlertidig, indstil tilbage BIOS-indstilling når man færdig). Det vil eks. være når du tænder dit pc, at man trykker på F2/F8/F10 (afhængig af model og producent, det varierer), så man kan vælge opstart fra usb-nøgle og ikke ens hdd (eks. C-drev, men i stedet for det BOOT menu valg og skifte det til usb-drev).

Farmand vil nok kunne hjælpe lidt på dette.

Held og lykke.
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 17:49 #11
Hej nu har jeg fået iso-filen over på mit USB, nu er jeg stødt ind i et nyt problem, jeg kan ikke komme ind på BIOS menuen...
inden min computer starter helt kommer der det billede hvor der står hvad du skal trykke men på min står der A2?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 18:25 #12
Undersøg, ud fra din motherboard's navn og model, og indhente prodcent vejledning, hvordan du kan starte med usb-nøgle, eller hvordan du kan komme ind i dit BIOS (ind i din motherboard) og foretage ændringer, eller midlertidig starte med usb uden at ændre på dit BIOS.

Medmindre du bare oplysninger dit Motherboard (Bundkort) navn og model her, så fremsender jeg gerne hvordan du starter fra usb-nøgle.

Her er lidt noget du kan studere :-D

Eks. her brugte de F11 til at se BOOT menu. Så, igen er det meget afhængig af producenten og deres BIOS struktur mv.

1# Esc / F2 / F8 / F10 / F11 / F12 / Producent logo mm.
- Her er det F11 for Boot Menu.
https://youtu.be/g0FJkX3aWqk

2# Manuelt BIOS ændring og ikke BOOT menu.
https://youtu.be/V95s-vxZL3k

3# Boot Menu med USB Windows 7 installation
https://youtu.be/VvURXdKjoKE
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 18:45 #13
jeg har intel i7 3770 som motherboad den normale version ikke K versionen
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 19:05 #14
Desværre er det processor refererer til.

Prøv med F11 og se, om du ikke kan spotte usb-nøgle, dette vil starte installations processen af Windows 10 mv.

Eks. Intel i7 3770 processor ser sådan ud:
https://duckduckgo.com/?q=intel+i7+3770&t=ffcm&iax=images&ia=images

Men Motherboard (Bundkort) ser sådan ud:
https://duckduckgo.com/?q=Motherboard&t=ffcm&iar=images&iax=images&ia=images
- Bundkort har navn og model på sig, så det er med at finde ens egen købte vare detaljer, eller se model og producent navn direkte på bundkortet (motherboard).

Prøv, og se, om du ikke kan starte Windows 10 installation fra usb-nøgle ved at trykke på F11, og vælge USB-drev.
Se YouTube referencerne :-D
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 19:12 #15
jeg har lige åbnet min pc ogpå bundkortet står der msi 277A-G41.

mange tak for du ville bruge så meget tid for ay hjælpe mig! (y)
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 19:43 #16
Det var F11 :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 19:57 #17
MSI Z77a-G41
https://us.msi.com/Motherboard/Z77AG41.html

Manual
https://us.msi.com/Motherboard/support/Z77AG41/#down-manual

BIOS opdatering
https://us.msi.com/Motherboard/support/Z77AG41
- I dag skulle meget gerne BIOS version være 2.13

For at kunne starte med BOOT MENU, skal du blot trykke på F11, når man starter pc'en.
Så snart man tænder for PC, trykker du på F11, så vil der forekomme Boot Menu, så du kan vælge USB-nøgle.

Så er jeg ret sikker på at du vil kunne starte Windows 10 installations process.

Hygge§
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 20:26 #18
Jeg har prøvet at boot den fra usben men hver gang kommer den hen til punktet hvor den ville have jeg skal logge ind men når jeg så trykker på ''log på'' siger den ''Din konto er blevet deaktiveret. Kontakt din systemadministrator'' :S
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 21:57 #19
Det med at hente en Iso fra Microsoft er fortid. Man henter simpelthen installations programmet direkte på en USB stick. Booter op på den, og så kører det.
Man kan vælge, at installere oven i den gamle installation eller lave en helt ny.
Man vælger så "Gem intet". Hvis der ikke absolut er noget at gemme, er en ren, ny installation at anbefale.
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 22:02 #20
hvad skal jeg hente og ligge ned på mit usb drev? :P og når jeg har hentet det og lagt det ind i usben, så skal jeg bare boot min computer fra usben?
har jeg forstået det rigtigt?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 22:14 #21
sæt en USB stick i computeren. Det er lige meget hvilken computer, og læg installations programmet på USBén.
Boot op på USBén på den computer, som skal have ny  Windows, og følg anvisningerne. Vælg "Gem intet" så får du en ren Windows.
Programmet ligger her. https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 22:24 #22
Ps. Hvis Milter #3 har ret i sin formodning om hardwarefejl, så hjælper en nyinstallation næppe. Jeg har ikke ( som Milter) læst dine forudgående spørgsmål,
så det kan jeg ikke have nogen mening om.
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 22:28 #23
Kan ikke finde linket. tror bare jeg giver op nu har jeg brugt så lang tid på det

Hvis det er hardwarefejl hvad skal jeg så have nyt af?
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 22:29 #24
kan finde linket på min macbook men den kan ikke flytte filen over i usben :D:D:D:D:D:D:D:D:D.
Avatar billede posten Ekspert
03. juli 2018 - 22:30 #25
ja du skal gøre det jeg skrev til dig tidligere i #1 bare som usb og ikke dvd drev
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 22:34 #26
En macbook, den kører vel mac? du skal bruge en PC med Windows.
og jo linket virker skam, jeg har lige prøvet det.
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 22:40 #27
#26 er det windows10Upgrade 9252 jeg skal bruge? det er nemlig det eneste jeg kan downloade
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 22:47 #28
Nej du skal ikke opgradere men ny installere. Når du går ind på det link, jeg anviser, skal siden se sådan ud. https://pic2url.dk/Windows-downloadjpg
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 22:50 #29
ahh jeg ved hvad du mener nu, min fejl.
Avatar billede Mathias Juniormester
03. juli 2018 - 22:51 #30
Er gået igang med at ligge den over på usben
Avatar billede Mathias Juniormester
04. juli 2018 - 00:02 #31
DEN VIRKER IGEN YEEEEEEEEEEES JEG VILLE GERNE SIGE TAK TIL ALLE DEM SOM ER KOMMET OG HJULPET MIG!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2018 - 00:19 #32
Velbekomme 😊
Avatar billede posten Ekspert
04. juli 2018 - 06:18 #33
sku det være en anden gang !!!
Avatar billede posten Ekspert
02. september 2019 - 07:56 #38
jeg vil slet ikke anbefale men "nulstiller" en pc hvor der win 10 i du får ødelagt ALT på den selv office-pakken  blev ødelagt
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2019 - 08:19 #39
Husk, at Nulstille Windows 10 er kun løsning som sidst løsning, hvis alt andet ikke har virket.

Som altid, opgrader med Microsoft Media Creation Tool, for tidligere Windows 10 build version udfases ud nu hurtigere.

Windows 10 Generelt
- Har du trods alt Win10 og har ikke hentet seneste build, så, hent det nye, og installer over, de har udrullet såkaldte bugfix opdatering af den nye build, da det var fyldt med fejl ren OS mæssigt.

Du kan følge med på denne tråde for at se hvilken version der er for Windows 10 build version.

1*
https://docs.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10/release-information
2*
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4464619/windows-10-update-history
3*
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Windows_10_version_history

Hvordan kan jeg se Windows 10 build version?
Tryk på " Startmenu / Windows logo ".
Indtast " winver ".
Tryk på " Enter ".
- Her kan du se din Windows " Version " og " Build " -udgaven.

**2**
Ud fra Wind 10 Version og Build version. Kan du se, at den ikke er den seneste?

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
- Hent "Værktøj", og sørg for at du benytter browser fra en PC, for dette.
Gem det efter eget valg af lokation, sørg for at starte den.

Dette vil gemme MediaCreationTool, som kræver afhentning, hvis alt andet er prøvet, og har ikke hentet seneste Windows 10 build version.

Vigtigt, at du trykker på Opgrader, medmindre du har Windows 10 licens fra:
https://www.microsoft.com/da-dk/store/b/windows
- Husk, start MediaCreation Tool, og tryk på "Opgrader" for at have den seneste Windows 10 version og build.
- Husk, at du gemmer dine billeder, filer, driver og software på ekstern hdd eller andet hdd lokation.