Avatar billede Fistermand Novice
06. juli 2018 - 13:16 Der er 4 kommentarer

hovedtelefonstik på Huawei P)

Jeg har ønske om at bruge et hovedtelefonsæt til min Huawei P9.
Når jeg afspiller et stykke musik kommer det selvsagt ud af højttaleren på mobilen.
Når jeg sætter stikket fra en hovedtelefonsæt i Huawei P9 ville jeg mene, at lyden automatisk gik over til hovedtelefonsættet.
Men det sker ikke?
Er der et særligt stik til en Huawei? Det stik jeg har, mener jeg faktisk fulgte med mobil-telefonen.Men jeg kan tage fejl.
Avatar billede Fistermand Novice
06. juli 2018 - 13:20 #1
Undskyld jeg skrev forkert i overskriften. Det skal være Huawei P9.
Avatar billede hkv Forsker
06. juli 2018 - 13:34 #2
Jeg har en Huawei P9 Lite. Jeg bruger et ganske almindeligt jackstik. Der skal Ikke bruges noget særligt stik til Huawei.
Avatar billede Fistermand Novice
06. juli 2018 - 14:13 #3
Mange tak til hkv.
Ja, så er det kun indstillingen på selve mobilen, hvor jeg kan lave fejl.
Jeg formoder, du blot uden videre kan skifte over til hovedtelefon blot ved at sætte jack-stikket i og så bliver højttaleren i mobilen tavs?
Kan du fortælle lidt om opsætningen/indstillingen på Huawei?
Mon ikke Lite har nogenlunde den samme indstilling.
Avatar billede hkv Forsker
06. juli 2018 - 14:26 #4
Du har ret i, at man bare skal sætte jack-stikket i og så burde dine hovedtelefoner virke. Der skal ikke ændres på nogen indstilling eller opsætning. Men selvfølgelig kan enten jack-stikket på telefonen være i stykker, eller selve hovedtelefonerne. Prøv i første omgang nogle andre hovedtelefoner. Jeg har læst om nogle, som havde problemet og hentede denne app "SoundAbout". Det løste deres problem.