Avatar billede benlis Juniormester
06. juli 2018 - 17:04 Der er 8 kommentarer

Flytning af mailprogram

jeg har windows live mail 2011, og skal have en ny pc. hvordan flytter jeg hele programmet og mails til den nye pc. Begge pc er med win10

mvh
Benny Nielsen
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2018 - 17:20 #1
Her er en lille video fra YouTube der måske kan hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=4CN36KEet3E
Avatar billede INK Ekspert
06. juli 2018 - 17:37 #2
Windows Live Mail 2011 og 2012 understøttes ikke længere af Microsoft og kan ikke downloades.
Du skal derfor bruge en anden mailklient (program for mailbehandling). Jeg vil foreslå Mozilla Thunderbird, der efter min mening er bedre end Microsofts eget mailprogram i Windows 10 (bliver dog bedre og bedre med opdateringer).
I det nuværende WLM2011 skal du eksportere både mails og kontaktpersoner. Disse filer kan så importeres i Thunderbird.
Ved installation af Thunderbird skal du også bruge 2 tilføjelser: ImportExportTool og MoreFunctionsForAdressBook. Med disse forløber importen almindeligvis rimeligt smertefrit.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juli 2018 - 17:49 #3
Hvis du bruger samme mailadresse og password så  benyt den nye Windows 10 mail så går det helt automatisk.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juli 2018 - 18:23 #4
Gem for en sikkerheds skyld din Brugermappe Den med it navn hvor der er billeder dokumenter og især App Data.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2018 - 12:39 #5
Hvis du vælger Thunderbird, så hent også Mozbackup - det kan lave backup på den gamle maskine til usb, og samme kan så reetablere data på den nye - bare start thunderbird en gang på ny pc og sig nej til at oprette konto - forlad programmet, og kør mazbackup for at reetablere. http://mozbackup.jasnapaka.com/
Avatar billede poko1 Ekspert
07. juli 2018 - 14:29 #6
Hvis du benytter Windows Mail beholder du din mail adresse og kontakt personer du kan derudover tilføje andre mail konti
https://ibb.co/ekY3U8
Avatar billede poko1 Ekspert
07. juli 2018 - 14:41 #7
Her ligger dine Live Mail Data
C:\Users\navn\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail
Avatar billede benlis Juniormester
09. juli 2018 - 16:07 #8
Jeg takker for de gode råd. Tror jeg kan bruge dem