Avatar billede Jesp-far Praktikant
08. juli 2018 - 12:21 Der er 25 kommentarer

Windows 10 kan ikke finde min eksterne harddisk?

Jeg har lige købt en ny seagate 2tb ekstern harddisk. - efter at have overført mine billeder og filer, kan min pc nu pludselig ikke finde harddisken.?

Jeg har brug for at komme ind på disken igen.

Jeg kan se den under diskhåndtering, men jeg kan ikke få lov at gøre noget?

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 12:49 #1
Se i Diskhåndtering om disken har et drevbogstav (windows tasten+X)
Du har forhåbentlig ikke bare overført dine billeder til anden HDD i stedet for at lave backup?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 12:53 #2
Ps. hvis der ikke er noget drevbogstav, så højreklik på disken, og giv den et.
Avatar billede Jesp-far Praktikant
08. juli 2018 - 15:21 #3
Jo desværre :(.. manglede plads på min pc, of folder blev flyttet over på harddisken.. det virkede helt som det skulle, men nu kan jeg ikke finde den :(..

Det er nok for dumt, men troede faktisk det var relativt sikkert..

Nu kan jeg ikke engang de den i min diskhåndrering?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. juli 2018 - 15:42 #4
Tryk på Windows tasten + X samtidig vælg Enhedshåndtering vælg under Diske at søge efter ændringer og se om den dukker op der?
https://ibb.co/d0P8xT
Avatar billede Jesp-far Praktikant
08. juli 2018 - 15:47 #5
Så er den fundet.. hvis jeg prøver at give den et bogstav, siger den at det ikke kunne udføres pga en alvorlig fejl på enheden?
Avatar billede INK Ekspert
08. juli 2018 - 15:57 #6
Du kunne prøve med dette program for at redde dine filer
https://www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm
Avatar billede poko1 Ekspert
08. juli 2018 - 16:49 #7
Hvad står der på Disken  og er den online ?
https://ibb.co/iM5gHT
Avatar billede Jesp-far Praktikant
08. juli 2018 - 18:04 #8
Det ser sådan her ud.

https://ibb.co/iteVST

https://ibb.co/c2a9Mo

Kan der været noget galt med enheden? -
Avatar billede poko1 Ekspert
08. juli 2018 - 18:18 #9
Ja den ser godt nok syg ud og hvis du ikke kan komme i kontakt med den ved at H klikke ude der hvor der står ikke Initialiseret er det nok en bytter!
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 18:24 #10
Du skal ikke forsøge at initialisere den HDD, for så ryger dine billeder.
Lad foreløbig HDD fejl være, følg rådet fra #6, og prøv at gendanne billederne.
Avatar billede Jesp-far Praktikant
08. juli 2018 - 18:28 #11
Okay - Der virker ikke umiddelbart som om EaseUS kan se harddisken?

https://ibb.co/dtk9Mo

Nogen af jer der har erfaringer med det program?
Avatar billede INK Ekspert
08. juli 2018 - 18:32 #12
Er det den, der hedder mistet partition? Så kan den jo se den og måske finde filer ?
Avatar billede Jesp-far Praktikant
08. juli 2018 - 18:37 #13
Troede jeg også først, det er desværre ikke den. - Det er ikke de filer i jeg mangler.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 18:38 #14
Der er noget her, men jeg kender det ikke selv.
http://dk.wondershare.com/harddrive-recovery/recover-data-from-uninitialized-disk.html
Her er den igen, og påstår det er gratis.
EAIaIQobChMI4aH0y_eP3AIVEt0bCh2nyQoLEAAYBCAAEgIxBvD_BwE
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 18:46 #15
Jeg ser nu, at det er en prøveversion, så hvis programmet påstår at have fundet noget. skal det købes :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 19:20 #16
Har brugt Minitool i andre sammenhænge, og de har også et program til at gendanne med kan jeg se https://www.minitool.com/data-recovery-software/free-for-windows.html
Har dog ikke selv testet det skal jeg sige.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 19:26 #17
Nå. Opdagede lige at den heller ikke var freeware desværre :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 19:31 #18
Flere muligheder i gendannelse af filer og billeder:
https://fossbytes.com/top-best-free-data-recovery-software-2016/
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 19:57 #19
#7 Dit link  "Best Free Data Recovery Software" :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 19:58 #20
Rettelse #16.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 20:18 #21
#19 Svært at vide om det er det da jeg ikke fik det testet rigtigt. Opdagede med det samme at man kun kunne gendanne 1 gb data før man skulle betale for det.
Men jeg ved du kender Minitool, så jeg tror nu nok på at det virker.
Men programmer som Recuva, Testdisk og PhotoReg kan sikkert det samme :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 20:32 #22
#21 Stop ved 1GB? Det har jeg ikke prøvet såå?
Men der kan nu også hentes nogle billeder på den konto.
Du har sikkert ret, de andre programmer kan formodentlig det samme :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 21:30 #23
#21 Du har ret med MiniTool. Jeg har set på det og der står:
"Recover 1024MB for free"  Jeg synes, at det burde have være nævn i annoncen.
Avatar billede hjolsen Ekspert
09. juli 2018 - 05:51 #24
Da jeg går ud fra det er en USB3 harddisk har du den så tilsluttet en USB 3  port der kan levere strøm nok ? F.eks via en hub med egen strømforsyning .

Har du prøvet at sætte  disken til en anden PC ?
Avatar billede Xandra Novice
10. juli 2018 - 11:02 #25
Du nødt til at holde op med at skrive nye data til harddisken Seagate, download Bitwar Data Recovery for at inddrive dine fotos og filer
http://www.bitwar.net/