Avatar billede nemlig Professor
10. juli 2018 - 15:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Match kundenr. i 2 ark og hent værdier

Hejsa.
Jeg håber på lidt kyndig bistand til en projetkmappe med 2 faner/regneark:
Ark 1: Viser en kundeliste med 1 kundes oplysninger pr. række. I kolonne G står Kundenr. og kolonne N står Mobilnr. (cellerne er tomme)
Ark 2: Viser en SMS-liste med Kundenr. i kolonne A og Mobilnr. i kolonne C

Opgave: Match Kundenr. fra Ark 1 og Ark 2, og klip mobilnr. fra Ark 2 og indsætte i kolonne N i Ark 1.

Skal det ordnes med VBA eller er der en smart funktion i Excel Prof. 2010
Avatar billede kim1a Ekspert
10. juli 2018 - 19:50 #1
Du indsætter i kolonne N2 i ark1 (jeg antager du har overskrifter):
vlookup(G2;ark2!$A$1:$C$100;3;false) og kopierer denne formel ned.

Vlookup = lopslag i dansk Excel. Husk også at rette False til falsk hvis du bruger dansk.

Det du har skrevet er at den skal slå værdien fra G2 op i kolonne A på ark2 og returnere den 3. kolonne ud for resultatet.
Avatar billede nemlig Professor
10. juli 2018 - 20:32 #2
Spændende og det virker.
Tusinde tak for præcis vejledning.
God sommer :)