Avatar billede Pia Jensen Novice
11. juli 2018 - 12:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tror jeg har fået virus....Hjælpppp

Hej,
i morgens da jeg tændte min bærbar (dette er kærestens), så poppede der bare en masse popups hele tiden. Og alle mulige beskeder hvor der stod min computer har en masse fejl og skal trykke for at løse problemet.

Når jeg trykker på noget går der ca. 1-2 minutter før der sker en reaktion.

Ved slet ikke hvad jeg ksla gøre. Nogle gode råd? Er fra Vissenbjerg :)

Pia
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. juli 2018 - 12:57 #1
Hvis du har mulighed for det, så tryk F8 under opstarten, der ved kommer maskinen i "fejlsikret tilstand". Vælg "fejlsikret tilstand med netværk" (brug piltasterne) Derved kan maskinen - måske - starte op. Eventuelt kan du rulle Windows tilbage til et tidspunkt før problemet opstod.
Avatar billede Pia Jensen Novice
11. juli 2018 - 14:03 #2
Øhhh kører Windows 10. Og det med F8 virker ikke....Jeg orker det bare ikke...Møg
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. juli 2018 - 14:22 #3
Jeg kører selv med Windows 7, og der kan godt være forskel.

Jeg har derfor indsat en lille video fra YouTube, der viser Windows i fejlsikret tilstand:

https://www.youtube.com/watch?v=Fhdp8ZxKA3E
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. juli 2018 - 14:28 #4
Hent adwcleaner (evt til en usb pind ) her : https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/

Kør den på den inficerede pc og fjern alt hvad den finder !
Avatar billede Brian1973 Novice
11. juli 2018 - 15:09 #5
Hej Pia,
Hvis du ikke orker det. Så gør som jeg. Tag fat i en der ordner det for dig til en okay pris.
For noget siden var min pc blevet langsom og fik hjælp ved thansen som rensede den for mig igennem fjernsupport. Dejligt nemt og enkelt.
https://www.ithansen.dk/langsom-pc
Mvh Brian
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2018 - 15:48 #6
Denne opskrift virker på min Windows 10.
1.Klik på start knappen i hjørmet
2. gå ind i PC indstillinger
3. Vælg Opdatering og sikkerhed  > Genoprettelse
4. Under Avanceret start skal du vælge Genstart nu
5. Når din pc er genstartet, skal du vælge Fejlfinding > Avancerede
  indstillinger > Startindstillinger > Genstart på skærmen Vælg en indstilling.
6. Når din pc er genstartet, kan du se en liste over indstillinger. Vælg 4 eller F4
  for at starte din pc i Fejlsikret tilstand. Eller hvis du skal bruge    internettet,
  skal du vælge 5 eller F5 for Fejlsikret tilstand med netværk.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2018 - 16:24 #7
Som jeg forstår dit spørgsmål, så kommer pc op efter et stykke tid.
Er enig i at du skal køre AdwCleaner som foreslået.
Men jeg vil også foreslå du kører Malwarebytes Antimalware:
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
Du vælger selv om du vil prøve den fulde version i 14 dage. I princippet er det ikke nødvendigt i dette tilfælde og det bør kunne fravælges under installation af programmet,
Avatar billede 450025 Ekspert
11. juli 2018 - 17:08 #8
Hei Pia forstår du sliter lidt nå og der kan ofte være en grunn for dette, når startet opp.
Det kan vel tenkes at dette har vart en stund og så bare baller det på seg jeg kjøre selv Win 10 på flere maskiner og må helt utrolig har det funka fra første stund.

Men det gjør det ikke for alle en grunn kan være mangel på vedlikehold, kanskje passe oppdateringer lidt bedre, i starten brukte jeg en del Gjenopprett satte punkter selv fordi jeg fant ut at det var smart?
Dem du har nå har MS satt for deg og hvordan var maskina da?
Jeg satter et tidspunkt for oppdatering som jeg bruker i dag stolte ikke helt på Microsoft der heller med atomatisk oppdatering.

Win 10 er etterhvert blitt så flott å bruke at barnesykdommer er nesten borte, Gjenopprett har jeg stort sett droppet nå føler ikke jeg treng dette og det hjelper neppe deg heller nå. Din innstilling til Win10 er der flere som har og ordet Møy hjelper utrolig lite, prøv og tenk lidt da.

Jeg har selv vert nybegynner her på Computerworld, og mange av dem som er her inne har stilt opp og kan Takke for at jeg er der jeg er i dag, jeg elsker Win7 - Win8.1 Win10 kom og min innstilling var enkel det vil jeg lære jeg hadde troen på Win10 og i dag angre jeg ikke og noe av det beste jeg har lært her var noe en Expert skrev.

Dette følger meg hver dag både når jeg hjelper andre og meg selv, der er 40cm fra nesa di og til skjermen og dette betyr utrolig mye for bruken av computer dernest ikke gi opp, pass vedlikehold, oppdatering da er du langt på vei til og ha en oppegående data.

Du er plaget av en del popups, ja hvilken nettleser bruker du? Kan bety lidt, Win10 har jo et utmerket Virus program Defender det er helt ok har 1 maskin som brukes daglig det går helt fint, + et lite betalt program Zemana funker fint, nå skapte Defender problem for min Printer det ble rettet feil fra MS.

Hadde masse bruk for Printer der og da men nei funka ikke, valg ble Betdefinder var veldig i tvil om valg bruker den på 3 maskiner i dag godt nok betalt men helt ok Fri også.
Der er nevnt her fra hjolsen malwarebytes samt adwcleaner som er innen samme familien begge dem får du vel som fri kanskje 14 dage, hvert et forsøk det, det ville jeg gjøre, neste en helt Ren installasjon av Win10 du lære masse av dette, men før ta opp bakk av alt du vil ta vare på.

Føler du at dette blir et vågestykke så levere den inn til noen som kan dette og spar deg selv for masse irritasjon.
Men som du ser alle stiller opp for deg må bare ta et valg.
Men spør gjerne igjen vi hjelper deg så gjerne her.
Arne
Avatar billede Pia Jensen Novice
12. juli 2018 - 22:57 #9
Rigtig mange tak for alle jeres svar. Men #5 jeg tog fat i ithansen. Og problemet er nu løst :)
Og ja det kostede mig lidt. Men kunne så i stedet være ved stranden med kæresten :)
God sommer til jer alle. Og super der er et sted som her og få hjælp :)
Pia