Avatar billede Maria_isr Novice
11. juli 2018 - 20:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows update, fejl 80070490

Hej
Her i morges valgte jeg at optimere min computer, da jeg synes min computer var begyndt og være langsom.. Efter optimeringen bad den mig om at installere de seneste opdateringer før jeg kunne hente Windows 8.1. Der var 152 opdateringer og nogle af dem stammer helt tilbage fra 2012. De nyeste opdateringer havde den ingen problemer med at installere, men nu står jeg tilbage med 99 vigtige opdateringer som ikke vil installere, og siger de er mislykkedes med fejlen 80070490.. Jeg kan heller ikke hente opdateringerne da der bare står (0KB i alt, 0% fuldført) i flere timer.. Når jeg prøver at genstarte min computer, bruger den mange minutter på at konfigurer for derefter at give mig fejlkoden 80070490.
Hvordan får jeg løst det her problem?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. juli 2018 - 20:56 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2018 - 16:01 #2
Hvis du har Windows 8 som installations medie, behøver du ikke at bruge dette for at installere om.
Du kan hente Windows 8.1 her https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8ISO og bruge din Win 8 kode som du har.
Derved skal du ikke bøvle med at hente de mange opdateringer der ligger før win 8.1
Win 8.1 er en opdatering på win 8 og kræver ikke en ændring af din licens.
Er din pc så ny at det er uefi bios der er i den, gemmes koden i bios og hentes når Windows henter opdateringer første gang. Man vælger blot at springe indtastning af kode over. Det er samme procedure med Windows 10 når men har fået den gratis version opgraderet fra ældre systemer
Avatar billede Maria_isr Novice
12. juli 2018 - 20:16 #3
Tusind tak! det fik løst det hele
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2018 - 13:03 #4
Super :-)