Avatar billede peterj Praktikant
12. juli 2018 - 18:03 Der er 7 kommentarer

Windows live mail

Jeg har i mange år brugt Windows Live Mail.
I forbindelse med geninstallation af min pc er programmet "forsvundet" da Microsoft ikke længere supporterer dette.
Jeg har nu mange års mail liggende som EML filer men kan ikke læse dem da afløseren "Windows Mail" ikke kan trække dem ind.
Nogen der har en løsning
Avatar billede mort1 Ekspert
12. juli 2018 - 18:25 #1
Jeg er sikker på, at du kan finde programmer på nettet - Har desværre ikke i øjeblikket mulighed for at hjælpe, men prøv selv at søge.  Jeg holder øje med  om du finder en løsning, hvis ikke vender jeg tilbage i weekenden
Avatar billede posten Ekspert
12. juli 2018 - 19:43 #2
prøv at hente mozilla thunderbird ved ikke om den magter eml-filer
https://download.mozilla.org/?product=thunderbird-52.9.1-SSL&os=win&lang=da fortæl mig om det virker bruger selv tunderbird nu i stedet for windows mail
Avatar billede INK Ekspert
12. juli 2018 - 20:34 #3
Den rigtige løsning ville have været at eksportere dem fra Windows Live Mail inden geninstallation, men det er jo for sent nu.

Der findes et købeprogram, der kan overføre fra dine foldere til Thunderbird. S e dette link
http://www.move-eml-to-thunderbird.emltombox.org

Her anvises først en manuel metode, men man ønsker selvfølgelig at sælge programmet. Der findes en demo version for afprøvning, og så kan man jo beslutte at spendere 49 $.
Avatar billede INK Ekspert
12. juli 2018 - 20:37 #4
Dette link kan måske også hjælpe
https://support.mozilla.org/da/questions/1162455
Avatar billede mort1 Ekspert
13. juli 2018 - 22:48 #5
Mon ikke Windows Live Mail kan hentes her ?
https://filehippo.com/download_windows_live_mail/
Avatar billede posten Ekspert
14. juli 2018 - 02:51 #6
#5 er der nogen grund til at bruge den når den ikke bliver opdateret (fare for virus mm)holdt ved lige
Avatar billede mort1 Ekspert
14. juli 2018 - 07:59 #7
#6 - Det kan du have helt ret i, men hvis det nu er måden, hvorpå peterj kan få sine gamle mails overført til Windows Mail, eller et andet mail program, så kan det jo være en midlertidig løsning.