Avatar billede per2edb Guru
12. juli 2018 - 18:17 Der er 10 kommentarer

Installation af AccessRuntime

Jeg kan ikke finde en version af accessruntime der passer til:

Access 2016
Window 10 pro
Office 365

De versioner jeg kan downlode siger jeg skal fjerne stort set alle programmer
:-)

Der må da være en version til det setup jeg har anført ovenfor

Kan i hjælpe
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2018 - 09:22 #1
I guess you already know but you can find access runtime 2016 here https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=50040

I haven't tried to install it myself, so have no experience with it. So what are you being asked to uninstall?
I dont see any reason why you should need to uninstall programs etc.!

It should also be possible for Access runtime to co-exist with other versions of Access and Office.
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2018 - 09:23 #2
"det setup jeg har anført ovenfor"

Why do you need an Access runtime if you already have Access 2016?
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2018 - 09:26 #3
som regel bruger man access runtime, hvis ikke man har installeret access - så jeg kan ikke se, hvorfor du har brug for det?
men som udgangspunkt kan/skal du installere runtime INDEN du installerer Office CTR - til dels fordi Microsoft ikke rigtig satser meget på runtime
Avatar billede per2edb Guru
13. juli 2018 - 10:33 #4
Det skal bruges til at kunne køre et Access program på en computer der ikke har Access
Fejludskriften er lang. Kan man ikke i dette forum vedhæfte et billed af fejludskriften?
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2018 - 11:15 #5
You could send it ekspertenATsanthell.dk
Avatar billede per2edb Guru
13. juli 2018 - 11:29 #6
OK
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2018 - 11:41 #7
"Fejludskriften er lang" ?
Well it was actually only two errors ;-)

First of all I wouldn't advise installing Access in 64 bit version, gives loads of problems.

Have you tried un-installing "Office 16 Click-to-Run.....64-bit Registration"?
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2018 - 11:56 #8
Sara, please DO NOT contact me privately.
Read the following https://www.computerworld.dk/eksperten/om-eksperten
Avatar billede repox Seniormester
13. juli 2018 - 12:35 #9
Vedkommende bidrog ikke med noget positivt til Eksperten, så vedkommende er blevet smidt på porten...
Avatar billede per2edb Guru
31. juli 2018 - 08:54 #10
Desværre kan jeg ikke få det til at virke uden en helt ny installation af stort set alt MS, og det er en for stor opgave.
Hvis nogen kommer på en løsning så lad mig det vide.
Indtil da må jeg konkludere Access runtime ikke er meget bevendt