Avatar billede Alex Appelby Praktikant
12. juli 2018 - 21:19 Der er 8 kommentarer

Udfordringer med WiFi og trådløst netværksdongle

Hej,

Jeg er netop flyttet i en ny lejlighed med masser betonvægge, og har udfordringer med mit trådløse netværk til min stationære pc, da det ikke er oplagt at kable pga. betonvæggene og generelt et lidt dumt sted, at selve routeren er placeret.

Jeg har købt denne: https://www.komplett.dk/product/810095/hardware/netvaerk/netkort/tp-link-archer-t4u

Den har jeg sluttet til min stationære i USB 3,0 og pt trækker jeg kun 2 Mbit download og 4-5 Mbit upload på en 25/5 forbindelse. I samme rum trækker min laptop fuld båndbredde.

Jeg aner ikke rigtig mine levende råd og vil være træt af at skulle trække kabel lige umiddelbart og vil gerne forsøge at løse det uden.

det der undrer mig er at min laptop kan trække forbindelsen men at min stationære kun kan trække 10-20%.

Nogle forslag derude? Tak
Avatar billede f-arn Guru
13. juli 2018 - 07:09 #1
Hvilke styresystemer bruger du (Stationær og bærbar), og hvilken Router?

Jeg ville ha' købt noget ala denne https://www.pricerunner.dk/pl/272-3047329/Access-Point-til-traadloese-netvaerk/Netgear-EX7000-Sammenlign-Priser så jeg ikke var helt så afhængig af hvor computeren stod når jeg skulle på det trådløse ;)
Avatar billede Alex Appelby Praktikant
13. juli 2018 - 08:04 #2
Det er yousees standard router. Sagem 3890.
Umiddelbart Windows 10 på begge enheder.
Avatar billede Alex Appelby Praktikant
13. juli 2018 - 08:07 #3
Jeg synes bare det virker voldsomt at jeg kun får 2 Mbit igennem
På download og fuld kapacitet på upload?
Avatar billede f-arn Guru
13. juli 2018 - 08:37 #5
Prøv at hente Wifi Analyzer fra Microsoft Store, og se hvad den fortæller...
Avatar billede Alex Appelby Praktikant
13. juli 2018 - 08:53 #6
Det prøver jeg. Prøver også lige Donglen på min laptop for at se, om det går igen..
Avatar billede Alex Appelby Praktikant
13. juli 2018 - 12:36 #7
f-arn , hvad skal du vide for at kunne blive lidt klogere?
Avatar billede f-arn Guru
13. juli 2018 - 17:43 #8
Når du kikker på den bærbare uden donglen og den stationære med donglen... Hvad er forskellen så?

Hvad er dBm værdien på den stationære?