Avatar billede OleIb Juniormester
19. juli 2018 - 12:55 Der er 7 kommentarer

nogle indstillinger skjules eller administreres af din organisation

Hej
Jeg kan ikke kommer til at lave om på "fingeraftryk" = fingerscanner, forbi knappen er ikke aktiv.

Der står øverst på siden:

*Nogle indstillinger skjules eller administreres af din organisation

Er der nogle der kan hjælpe?

OleBi
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2018 - 13:13 #1
Er din pc (eller har den været) tilknyttet et domæne med et AD?

Hvilket mærke og type er din pc?
Avatar billede OleIb Juniormester
19. juli 2018 - 13:21 #2
Er din pc (eller har den været) tilknyttet et domæne med et AD? Ja

Jeg har lagt "Domain Users" på via administratorkontoen

Hvilket mærke og type er din pc?
Lenovo L570
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2018 - 13:36 #3
Prøv at melde den ud af domænet. Det forudsætter så at du har rettighed til det, altså at du kender brugernavn og adgangskode til en domæneadministratorkonto

Inden du gør det, skal du sørge for at have oprettet en lokaladministrator.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2018 - 07:55 #4
man skal på en domæne pc slå fingerlæseren til via gpo (eller bare lokalt) ved at gå finde nøglen:
Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Biometrics
derind er der en nøgle "Allow Domain users to log on using biometics" den skal sættes til "enabled"
Avatar billede docduck Mester
13. maj 2019 - 20:08 #5
Hej OleBi
Fandt du en løsning  ?

Jeg har samme problem med at kunne få  Windows Hello til at virke på mit domæne netværk.
Thomas S's forslag virker ikke

Heller ikke via Google harjeg  kunnet finde brugbare forslag.  Dog har jeg ikke været igang med registreringsdatabasen
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2019 - 08:01 #6
Der er en nøgle i registry du kunne forsøge:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\System]
"AllowDomainPINLogon"=dword:00000001

ellers prøv at læs lidt her:
https://superuser.com/questions/1113638/cant-enable-windows-hello-some-settings-are-managed-by-your-organization
Avatar billede docduck Mester
14. maj 2019 - 20:35 #7
Tak for forslagene, men begge er tidligere afprøvet uden held.

Det ser ud om, at nogle forslagene på nettet virker hos nogle domænebrugere, mens vi er en anden gruppe, hvor ingen kan få  biometrics/Windows Hello for virksomheder til at virke, selv om funktionerne er aktiveret  i group policy