Avatar billede prisknuseren Seniormester
19. juli 2018 - 17:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

resultat i anden celle end formlen

Er det muligt at få et resultat i en anden celle, end der hvor man skriver formlen? Jeg ved, at man kan skrive =A1 og så trækker den resultatet fra A1
21. juli 2018 - 22:15 #1
Umiddelbart nej - kan du fortælle hvad du vil forsøge at opnå ved det ?
Avatar billede prisknuseren Seniormester
22. juli 2018 - 09:33 #2
Ved nærmere eftertanke, så var nok for at adskille lange besværlige formler i flere celler, så tak for svaret :-)
Avatar billede Jan Praktikant
13. februar 2020 - 14:11 #3
Jeg kunne godt bruge funktionen at en handling skriver resultatet i en anden celle.

F.eks. har jeg en kassebog hvor man indtaster ind og udbetalinger herunder kontingent. Kol. A bilags nummer Kol.B Bilag text Kol.C medlems nummer Kol.D dato Kol.Konto nummer etc.

hvis nu jeg taster et medlemsnummer i kolonne C ville det da være praktisk at have en celle med lopslag et sted der kan slå navnet op i tabellen og sætte resultatet ind i kolonne B lige til venstre for medlemsnummeret.
grunden er for at undgå der er formler der hvor man ellers skulle skrive, nogle gange er det bilagstekst, andre gange medlemsnummer og andet der skal stå i denne kolonne.
så en kommando/funktion i excel der kunne sættes i forlængelse af en formel eller argument f.eks. Result_to(A1) når man har et felt der nogen gange skal skrives i og andre gange hente værdier andetsteds fra