Avatar billede Marianne Tidemann Praktikant
20. juli 2018 - 12:34 Der er 5 kommentarer

Ændre administrators emailadresse i win 8.1

Hejsa

Jeg håber nogen kan hjælpe, da jeg har et lille “irritations” moment.
Min pc blev i sin tid købt som fælles pc med min eks. mand og vores fælles email blev brugt til oprettelse af Administrator kontoen.
Jeg ville gerne ændre den til min egen mail, men ved ikke hvordan?
Her: https://prnt.sc/k7p0lm
Er der andre der ved det?

Jeg har prøvet at oprette en ny konto, men får jo ikke indstillinger, skrivebord, genveje, gemte login osv. med, så det kan jeg ikke bruge.

Marianne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juli 2018 - 12:44 #1
Du er nødt til at oprette en ny konto, og give denne administratorrettigheder.

Når du logger på med den, mangler du ganske rigtigt al din data - men det kan du genfinde under c:\users\[gammeltprofilnavn]\

Så er det blot at kopiere/flytte det herfra, over i den ny profil.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2018 - 12:55 #2
Avatar billede Marianne Tidemann Praktikant
20. juli 2018 - 13:02 #3
Tak
"e-jensen" Har du prøvet det program?
"ole_madsen" det var netop for at undgå det bøvl ;-)
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2018 - 13:23 #4
Har ikke selv prøvet det, men det bliver anbefalet i et Microsoft forum.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juli 2018 - 13:37 #5
Du kommer under alle omstændigheder til at lave den ny profil... - så det er blot kopieringen du sparer væk.

Du skal i øvrigt ned og have fat på det program på listen der hedder Transwiz 1.11 - de øvrige er til erhvervs miljøer og andre formål...