Avatar billede plok Forsker
21. juli 2018 - 21:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Backup program som kan lave et automatisk image - evt. én gang i måneden?

Hej.

Jeg søger et program som kan lave automatisk backup at min PC. Den er brugt til firma brug da jeg er selvstændig og arbejder hjemme på min egen PC.

Findes der noget smart, som kan lave image ligesom genoprettelsespunkt i Windows, bare hvor den evt. kan sættes til at gøre det én gang hver måned, og hvor man kan vælge hvad den skal lave et image af?

PS. Programmet må meget gerne være freeware hvis dette kan lade sig gøre.

Håber at høre fra jer

God aften
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. juli 2018 - 21:47 #1
Jeg er ikke meget inde i de sager du omtaler, men har måske fundet noget du kan bruge:

https://www.techradar.com/news/the-best-free-pc-backup-software
Avatar billede plok Forsker
21. juli 2018 - 22:03 #2
Den har jeg prøvet, men den synes ikke at kunne lave image automatisk medmindre man betaler for den :)

Men tak for svaret
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 08:15 #3
Bruger Aomei Backupper Free til at lave backup med. Kører ikke selv automatisk update, men programmet kan indstilles til det.
Har du fil mapper du mere jævnligt vil tage backup af skulle programmet også kunne klare dette.
https://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Programmet findes også i en pro udgave som jeg ikke har prøvet.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 08:17 #4
PS. Det er muligt at programmet vil tage penge hvis det skal virke automatisk. Men jeg vil mene at hvis programmet virker helt på den måde man ønsker, så vil det være pengene værd. Synes selv det har en nem brugerflade at arbejde i :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juli 2018 - 09:49 #5
Macrium Reflect kan (fx første mandag hver måned, kl 9:00) både som full og incremential (som man kan køre fx hver uge) - så kan man maks tabe seneste uge.
Avatar billede plok Forsker
25. juli 2018 - 16:48 #6
Macrium Reflect er verdenklasse.

Tak for svar allesammen.

God aften :)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 19:05 #7
Måske man skulle prøve denne på en pc så :-)
Godt du fandt en løsning.