Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2018 - 14:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Døbte filer "ikke omdøbt" når de ses i andet program ...

Jeg har et komplet ulogisk og irriterende problem.

Jeg skal have nogle lyd filer fra en CD over på min mobil. Jeg når dog ikke så langt før jeg får et problem ...

Har rippet CD'en til Windows Media Player. Og døbt dem det de hedder på CD'en.
Når jeg siden åbner den i et program (AVS4YOU) for at konvertere dem til mp3, er der to af filerne der ikke ses omdøbt i programmet.

Jeg fatter ikke hvordan det er muligt?
Har selvfølgelig tjekket. Jeg har ikke glemt at døbe nogen.

For bedre at forstå hvad jeg mener, se her:
Media Player: https://s15.postimg.cc/620867pvf/001.png
AVS4YOU: https://s15.postimg.cc/wabcvm4u3/002.png
Avatar billede puren Ekspert
23. juli 2018 - 15:03 #1
der jo muligheden at få WMP til at rippen den til MP3 med det samme..

på min win 7 i WMP skal jeg under options >> og faneblandet Rip music og så er der et rullegardin hvor jeg kan vægle MP3
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2018 - 15:10 #2
Virkelig? Vidste jeg ikke. Havde jeg da bare gjort det.
Orker næsten ikke at sidde og døbe dem alle samme en gang til. Der er hele 80 af dem. :/
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2018 - 15:12 #3
Så (i første omgang) stadig - hvis nogen ved hvad der sker med det to filer, så jeg kan rette det ...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2018 - 16:14 #4
Den gang jeg havde cd'er og rippede dem, så var det altid via to step
1) rip direkt til mp3
2) realplayer (findes det stadig?) kunne omdøbe markerede filer til fx nr - titel  (der var mange muligheder for valg til omdøbningen. Muligvis https://realplayer.da.downloadastro.com/
Avatar billede puren Ekspert
23. juli 2018 - 17:31 #5
i WMP henter den selv meta data til dem og du kan selc bestemme hvordan fil navnet skal se ud a la kunstner-album-sang

og der er auto rip og auto eject when done

eneste ulempe MAX 192 Kb/s  (der er lidt langt til 320Kb/s)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2018 - 17:49 #6
>puren - jeg har så et tidligt tryk fra af en cd, hvor meta-data er forkerte (cd1 og cd2 er ens i data!) Der er det bedre, når andre brugere af realplayer har tastet de rigtige data ind til fælles brug.
Avatar billede puren Ekspert
23. juli 2018 - 18:22 #7
claes57 >> kigger du længe nok finder du altid fejl og jeg kan sikkert også finde fejl ved realplayer
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2018 - 01:10 #8
Nå, kan forstå eneste løsning er at gøre det om. Okay.

Forstår ikke alt det i skriver. Kan WMP betjenes på en måde så jeg ikke efter ripning skal omdøbe dem alle manuelt? Eller tolker jeg noget helt forkert?

Forstår heller ikke det med kbs.
Det er ikke musik filer. Blot tale (italiensk lytte- + udtaleøvelser).
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2018 - 01:29 #9
1. Jeg kunne da vælge 320 kbps. under Indstillinger.
Når jeg bagefter tjekker under Egenskaber > Detaljer > står der 320 kbps.

2. Kan WMP betjenes på en måde så jeg ikke efter ripning skal omdøbe dem alle manuelt? Eller tolker jeg noget helt forkert?

Det kan man ikke. Jeg SKAL til at bruge en helvedes masse tid på at omdøbe det hele én gang til... ØV, ØV, ØV... Lorte-program!
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2018 - 01:33 #10
NEJ, NEJ OG ATTER NEJ!!!!!!!!!

Opdager nu den har døbt filerne 1, 1, 2, 2, 3, 3, osv ... Det vil tage mig en evighed at tjekke efter hvad der er hvad.

Nogen der har en ide til en bedre løsning på det her????
Avatar billede puren Ekspert
24. juli 2018 - 02:10 #11
Q:Forstår ikke alt det i skriver. Kan WMP betjenes på en måde så jeg ikke efter ripning skal omdøbe dem alle manuelt? Eller tolker jeg noget helt forkert?
A:hvad er det du søger???

-----------------------------------------------
Q:Forstår heller ikke det med kbs.
Det er ikke musik filer. Blot tale (italiensk lytte- + udtaleøvelser).
A:Det er hvor mange bits der bliver brugt på at lager et sek.

----------------------------------------------

Q:Jeg kunne da vælge 320 kbps. under Indstillinger.
Når jeg bagefter tjekker under Egenskaber > Detaljer > står der 320 kbps.
A: fedt for dig (har siden 2011 brugt spotify)

-------------------------------------------------
Kan WMP betjenes på en måde så jeg ikke efter ripning skal omdøbe dem alle manuelt? Eller tolker jeg noget helt forkert?
A: igen, hvad er det du vil have den til??

--------------------------------------------------------------

Q:Nogen der har en ide til en bedre løsning på det her????
A: der er nok kun den tungevej når vi snakker italiensk lytteøvelser.
havde det været den nye med diskofil eller Dario Von Slutty så havde det nok været en anden sag
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2019 - 02:53 #12
Har opgivet dette.