Avatar billede Mona Kraglund Praktikant
25. juli 2018 - 10:48 Der er 7 kommentarer

Konvertering af indskannet pdf fil til jpg fil

Vil lave en lille "film" via moviemaker 10. Her skal man bruge billeder. Jeg har sendt en masse indscannede biller som vedhæftede filer i mail til mig selv fra arbejde og de bliver jo så automatisk til pdf-filer, men kan nu ikke få lov at hente dem. Hvordan gemmer jeg de vedhæftede filer som billeder på min pc, som kan åbnes af programmet. Synes jeg har prøvet med at stå i adope Reader men ikke mulighed for at gemme og kan heller ikke kopiere. Synes at jeg har gjort det før engang, men kan ikke huske hvordan.  hjælp.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2018 - 11:11 #1
Kan du åbne dem som PDF filer kan du jo bruge Screenshot eller Klippeværktøjet!
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 12:58 #2
I øverste bjælke i Foxit reader, er der mulighed for at omdanne pdf til jpg. Det er der formodentlig også i andre pdf programmer. Jeg har ikke selv prøvet det.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 13:05 #3
Ps. jeg har flere gange sendt billeder fra min iPad til min gmail. Det var ikke noget problem.
Avatar billede mort1 Ekspert
25. juli 2018 - 15:18 #4
Filer der ved scanning bliver til PDF kan ofte været vanskelige at tilbage konvertere, nogle gange umulige - men du kan f.eks. prøve https://icecreamapps.com/PDF-Converter/ i øvrigt mener jeg at det på de fleste scannere er muligt at scanne til andre formater bl.a. jpeg, og så sende det som jpeg, så har du i hvert fald billederne i et format som kan håndteres.
Avatar billede milter Ekspert
25. juli 2018 - 21:08 #5
Du skriver: "...bliver jo så automatisk til pdf-filer, men kan nu ikke få lov at hente dem". Hvad mener du med det? Kan du åbne dem i din Adobe Reader?

Hvis du kan åbne PDF'erne i Adobe Reader, så skal du bruge "Værktøjer > Eksportér PDF". Se vejledningen herunder:

https://helpx.adobe.com/dk/acrobat/using/exporting-pdfs-file-formats.html
Avatar billede mort1 Ekspert
14. august 2018 - 17:23 #6
Jeg tror vi er flere, som sidder tilbage og tænker på, om du fandt en løsning ?
Avatar billede Xandra Novice
27. november 2019 - 10:23 #7
det er let at konvertere pdf til jpg-fil, du kan prøve med denne software: Deli PDF Converter: https://www.pdfcword.com