Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 13:41 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Shockwave Flash i Thunderbird

Jeg har set, at jeg har Shockwave Flash i Thunderbird. Bør den være der?
Jeg har det problem, at jeg ikke får meddelelse om ny post, selv om den er kommet.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 13:52 #1
flash har ihvertfald ikke noget med din post at gøre.. :)
hvilken post besked ?  er det e-post du mener ?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 14:10 #2
Ja der bør komme en besked på skærmen, når der er ny post.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 14:33 #3
det kræver et plugin. hvis flash er blevet opdateret, virker dette plugin sikkert ikke mere. (typisk)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2018 - 16:16 #4
se i Funktioner / Indstillinger under Generetl
Du skal have hak i 'Vis en pop op...' hvis du skal have besked på skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 17:16 #5
#4 Der er sat hak der, og jeg har sat visningstiden til 5min.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 17:32 #6
Nu har jeg slettet Thunderbird med Revo, og geninstalleret. Så nu får jeg se.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 19:15 #7
Virker det??
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 22:00 #8
Nej det hjalp ikke. Det er mærkeligt, jeg har installeret en gratis udgave af Pop Peeper. Den plejer altid at komme med meddelelse, men det er den holdt op med.
Mon det kan skyldes, at jeg har installeret Thunderbird?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 22:42 #9
Kender ikke Pop Peeper, og bruger ikke Thunderbird så meget længere. Har selv mine mails som webmail nu.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 23:20 #10
Ok :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2018 - 20:26 #11
Jeg har på min bærbare med Windows 10, installeret og afprøvet Thunderbird.
Det er det samme. Mails bliver modtaget, men der kommer ingen meddelelser.
Det er vel en fejl i Thunderbird? Tak for jeres indlæg. 😊
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2018 - 21:12 #12
Er du helt sikker på, at du ikke bare har modtaget en mail med en flash-film i? Så vil thunderbird nok spørge efter flash, så mail kan vises.
Typisk, så slet disse mails - flash vil vi ikke have på pc pga usikker kode.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2018 - 22:00 #13
Ja det er jeg helt sikker på, og jeg har deaktiveret Flash.
Men under avanceret kan man markere i:" Tillad Windows søgning at søge efter meddelelser"  Men jeg ved ikke hvad det betyder, hvis jeg markerer der.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2018 - 09:52 #14
windows søgning er til, hvis du har gemt emails udenfor thunderbird selv, og vil kunne se dem i tb. Fx ved boligkøb kunne man have en mappe med alle dokumenter, og en undermappe, hvor man gemte emails vedr købet (så det ligger samlet der til backup osv) - det er så .eml filer, der søges efter på pc.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2018 - 11:28 #15
Tak for svaret :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2018 - 21:11 #16
Tak for alle indlæg. 😊