29. juli 2018 - 12:19 Der er 9 kommentarer

Lyd fra PC til TV

Jeg har en Lenovo PC med DVD afspiller og vil se en DVD på mit Sony fjernsyn. Jeg har forbundet delene med et HDMI kabel men får kun billede med over og ikke lyden. Det samme gælder hvis jeg afspiller en film på min PC som jeg vil have over på TV. Hvordan løser jeg dette ?
Avatar billede INK Ekspert
29. juli 2018 - 12:48 #1
Prøv at vælge en anden HDMI indgang på fjernsynet og prøv også et andet hdmi-kabel.
Avatar billede KHN Guru
29. juli 2018 - 12:56 #2
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. juli 2018 - 12:59 #3
Jeg har en hjemmebygget pc med Windows 7, med et MSI-grafikkort med HDMI-udgang koblet til mit Sony tv. Der er både billede og lyd.
Jeg tror som ink er inde på, at det ville være en god ide at prøve med et andet HDMI-kabel. Det kan skyldes en fejl i kabelet.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2018 - 15:01 #4
Har du driveren til hd lyd med på dit grafik kort eller er det kun grafikken du har hentet?
29. juli 2018 - 15:18 #5
Jeg ved ikke om jeg har en driver til hd lyd
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2018 - 19:16 #6
Hvilket model nr har din pc?
30. juli 2018 - 08:11 #7
Lenovo IdeaPad S510p Touch
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2018 - 16:51 #8
Der er drivere til din pc her:
https://pcsupport.lenovo.com/dk/da/products/laptops-and-netbooks/ideapad-s-series-netbooks/ideapad-s510p-touch-notebook/downloads
Husk af vælge det system du bruger.
Det er videografik du skal hente Intel Hd driver
Når den er hentet, så skal du i enhedshåndteringen og finde grafik kortet (skærmkort)
Win 10 højreklikker man på start og vælger enhedshåndtering.
Find Skærmkort højreklik opdater driver.
Vælg gennemse computer og tryk på den driver der passer til skærmkortet.
Håber der her undervejs kommer en boks op så du kan se at lyddriver bliver installeret. Den hedder muligvis Nvidia HD-lyddriver.
Håber du får lyd over dine hdmi kabler når den er på plads.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2018 - 22:00 #9
Det lyder bekendt.

Når du køber dit pc fra butikken, er alt inkluderet, så det med driver er ikke nødvendigt.
*medmindre man har bygget det selv op.

Du skal blot skifte standard lyd enten fra process-ikon "lyd-ikon",
højre-klikke og trykke afspiller/playback enhed (plejer at være anden øverst),
så her skifter du lyden til dit tv som standard og så kan du skrue lyden op med fbernbetjening samt justere lydern fra dit pc seperat.

Eks.: Resource fundet fea YouTube
https://youtu.be/MCfiG3y2sPw