Avatar billede JJensen Juniormester
30. juli 2018 - 10:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CPU Overheating

Hej Eksperter, jeg har en lidt ældre computer jeg har upgraderet lidt så min lillebror kan bruge den, jeg har en intel i5 2500K processer i computeren og har lige sat nye ram og harddisk i den og installeret Windows 10 Home, da harddisken var tom fra start.
Nu er problemet bare at min CPU overophæver når jeg tænder min computer, jeg kan sagtens trykke videre og få den til at starte op, og så falder temperaturen til normal igen, men er der nogle der kan forklare mig hvorfor den bliver så varm når jeg tænder eller om i har en løsning til problemet? 🙂

Se billidet her —> https://1drv.ms/f/s!AuyPGLb9WFH3726hqSWHE0D1vrmn

God dag
J. Jensen
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2018 - 10:54 #1
jeg ville nok have lidt nyt kølepasta klar, afmontere cpu-køler, rense gl kølepasta af, og nyt på, og så genmontere.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2018 - 12:55 #2
Når temperaturen falder ved brug, hjælper det næppe  at skifte kølepasta.
Jeg har en AMD A10-7800 den startede på 83 grader og faldt så langsomt til 63.
I et rum, hvor temperaturen svinger omkring 30 grader, i disse dage.
Så jeg tvivler på, at der er noget problem med den cpu.
Avatar billede puren Ekspert
30. juli 2018 - 13:24 #3
din bios piver over at du har overclocket din CPU og noget er gået galt, så start med at gå tilbage til standart..

billede 20180729_212316706 viser at den er køre med 3.7GHz men en 2500K køre som standart 3,3 GHz

hvad har du på af køler?? åbent vand køling, inclosed system eller bare en alm. luft??
Avatar billede puren Ekspert
30. juli 2018 - 13:26 #4
sorry glemte lige at den kan turbo boost sig til 3.7GHz...
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
31. juli 2018 - 04:03 #5
Du skriver at den står i et rum på ca. 30 grader!!
Men står den under et bord, eller i et aflukke i det rum??

Få mere luft omkring den ....
Avatar billede JJensen Juniormester
31. juli 2018 - 07:49 #6
Ja, den er overclocet og kan ikke få det fjernet, har skruet helt ned for den, prøver jeg at sætte den til auto så kører den på 4,3 GHz. Men det skal siges den har kørt i mange år nu uden problemer, problemet kom først da jeg installerede Windows 10 og skiftede harddisk og ram på den, ved ikke om det kan gører noget.

Men ved ikke hvad for en blæser jeg har, det kan jeg lige se på senere, men den der sidder der kører fint og har altid kunne holde den kølig.