Avatar billede renesigk Praktikant
01. august 2018 - 20:03 Der er 3 kommentarer

Lyd fra Samsung til Beosound Core

Jeg har netop købt mig en beosound Core for at få al lyd i huset løftet, herunder TV´et. Jeg kæmper dog med at få lyd fra tv til at virke.

Det skulle fungere således: Samsung tv -> digital out til Beosound Core -> Lyd ud fra Beolab 14. TV indstilles i lydindstillinger til ekstern lyd og skal kunne reguleres med Samsung fjernbetjeningen som normalt.

Resultat: Nul lyd og lyd kan ikke reguleres med fjernbetjeningen.

Hvad søren går der galt!? Der er lys i den digitale udgang, så der er forbindelse..
I følge B&O forhandleren SKAL det fungerer og det er også hvad jeg generelt kan læse mig frem til.

Samsung tv: LE40C755

Jeg har tidligere haft nogle logitech computerhøjtalere tilsluttet via jack uden problemer. Har derfor også købt et stik med "jack" ende og "digitalt" stik i den anden. Det virker heller ikke.

// René
Avatar billede INK Ekspert
01. august 2018 - 21:46 #1
Formoder du anvender den optiske lydudgang på fjernsynet, og den optiske lydindgang på Beosound Core?
Lyden skal nok reguleres på B&O siden.

Har selv en Sonos højttaler tilknyttet et Samsung fjernsyn, men her kan fjernbetjeningen til tv'et bruges, idet der er medleveret ekstra IR-øje for netop dette.

Hvis du samtidigt har sat et jackstik i høretelefonudgangen på fjernsynet, så afbrydes alle andre udgange!!
Avatar billede renesigk Praktikant
01. august 2018 - 22:11 #2
Hej!

Det var i hvert tanken at anvende den optiske lyd udgang fra tv til optisk på Core.

Lyden skulle kunne reguleres direkte på tv'et da der heller ikke er nogen muligheder for dette via B&O siden(er jeg blevet rådgivet om). Spotify osv reguleres f.eks. via telefonen/iPad.

Har du gjort noget ved opsætning af lyd på dit tv, så lyden sendes til din Sonos? Om det så at sige skal godkende/acceptere at sende lyd via optisk udgang.
Avatar billede INK Ekspert
01. august 2018 - 22:18 #3
Jeg er desværre ikke i nærheden af mit tv, så jeg kan ikke lige checke indstillinger.
(ferie i sommerhus). Prøv at se om du i menuen på tv for lyden kan indstille udgangen til optisk. (jeg kan ikke huske, hvad jeg gjorde dengang for et par år siden 😀). Så jeg kan nok ikke bidrage mere.