Avatar billede MacMadsen Novice
02. august 2018 - 10:01 Der er 5 kommentarer

Mentor rolle til læring af JavaScript

Hej,

Jeg har i nogen tid sat mig for at lære JavaScript, da kodning altid har haft min interesse og jeg tror at det ville kunne gavne mig i mit daglige virke.

Jeg oplever dog at jeg har virkelig svært ved at knække koden. Jeg kan godt læse mig til de forskellige syntax regler osv. Mit problem består mere i at hvis jeg får stillet en opgave, så har jeg utrolig svært ved at finde ud af hvordan jeg bare kommer i gang, og hvilke funktioner, statements osv. jeg skal bruge.

Jeg har været på 3 dages kursus og taget diverse online kurser. Jeg tror dog på at man/jeg lærer bedre ved at arbejde med konkrete virkelige problemstillinger. Dem har jeg mange af i mit daglige virke. Men jeg er kommet frem til at det jeg måske har brug for er en slags mentor, som jeg kan tage kontakt til når jeg har specifikke opgaver der skal løses. Det er ikke sådan at denne mentor skal lave opgaven for mig, men jeg ønsker at kunne få noget guidance til hvilken retning jeg skal kigge for at løse den konkrete opgave. Ydermere kunne det være fedt hvis man også kunne mødes engang imellem og sidde samme og løse konkrete opgaver.

Jeg har også anvendt både eksperten.dk og stackoverflow til at søge svar på mine konkrette opgaver. Jeg syntes dog ikke dette har fungeret særlig godt. Måske er jeg for dårlig til at forklare fra mig. Dunno.

Er dette en helt urealistisk måde at gøre det på, eller ser man andre gøre dette også? Jeg forestiller mig selvfølgelig ikke at der er nogle der gør dette gratis, og er derfor også villige til at betale for dette setup.

VH
Martin
Avatar billede softspot Forsker
02. august 2018 - 10:14 #1
Hvor holder du til i landet?
Avatar billede MacMadsen Novice
02. august 2018 - 10:33 #2
Københavnsområdet
Avatar billede softspot Forsker
02. august 2018 - 10:40 #3
OK, det er lidt langt væk fra mig (Kolding området) :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2018 - 15:38 #4
Jeg er helt nybegynder i at skulle lære kodning, men har fundet frem til nogle sider, der let og forståeligt lærer mig det hele, tror jeg er meget mere uøvet en dig, men det har været super hjælp til mig. https://www.w3schools.com/js/default.asp
Forstår dig vældig godt i at man har brug for en til at snakke sammen med omkring det.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2018 - 17:29 #5
P.S.: Jeg er egentlig bare kontoruddannet, min grund til at lære ting om kodning er grundet Persondataforordningen og derfor kigger jeg på, hvordan man skal sætte systemer op https://www.itgovernance.co.uk/training