Avatar billede viborg2000 Mester
02. august 2018 - 14:23 Der er 5 kommentarer

Hyberlink

Hej.. Jeg har lavet et ark, hvor der i kolonne G udelukkende er forskellige hyberlink til forskellige hjemmesider, og det virker bare...
Jeg kunne godt tænke mig at hvis jeg feks indtastede et 1 tal i kolonne A1, så åbnede alle mine hyberlink i kolonne G, indtaster jeg et 1 tal i kolonne A2 åbner alle hyberlink i kolonne H  osv  eller evt i defineret område...
Avatar billede h_s Forsker
03. august 2018 - 10:56 #1
Du kunne styre det med betinget formatering, sådan at står der andet end et 1-tal i kolonne A1, så er teksten hvid (samme farve som baggrunden) ellers synlig.

Det giver dog den uhensigtsmæssighed at selvom teksten er hvid, kan der klikkes på linket, hvis man ved det er der.
Avatar billede h_s Forsker
03. august 2018 - 11:02 #2
Du kunne også bruge denne funktion:

Indsæt i kolonne H
=HVIS(A2=1;HYPERLINK("www.jp.dk";"JP");"")

Så virker linket ikke hvis der ikke står 1 i A2.
Avatar billede viborg2000 Mester
03. august 2018 - 21:31 #3
Til h_s

Jeg får det ikke til og aktivere linket og åbne siden ( jp.dk) den skriver blot jp i feltet...
Avatar billede viborg2000 Mester
03. august 2018 - 21:33 #4
Jeg vill jo lige som gerne at når der blev skrevet 1 i a2, så blev et nærmere antal hyperlinks aktiveret på en gang--- feks. h2,h4,h6,h7,h8 osv..
Avatar billede h_s Forsker
04. august 2018 - 10:50 #5
Jeg tror jeg har misforstået dit spørgsmål. Min funktion viser linket i en celle når A1=1. Så skal du selv klikke på linket.

Hvis du vil have dem til at åbne automatisk, tror jeg du skal bruge noget VBA kode. Og her er jeg ikke 100 m mester. :-)