Avatar billede kurtba Ekspert
04. august 2018 - 00:50 Der er 9 kommentarer

Iphone 8 plus og Chromecast

Min datter har sådan en tlf. og vil gerne caste til tv via Chromecast. Chromecast blev konfigureret på et wifi anlæg i hjemmet, og efterfølgende er hendes tlf. så konfigureret til, at når den opretter et hotspot, hedder den det samme som hjemmenetværket og bruger samme kode.
Når den sættes til hotspot og tv tændes, kan det ses, at Chromecast og tlf. kan se hinanden. Har så installeret waoo app og yousee app, og begge virker - bortset fra, at der ikke er noget ikon at trykke på, således at der kan castes til Chromecast. Når det samme laves på en android tlf. virker det fint. Hvis der kobles en ipad til hendes hotspot på tlf. kan den godt caste til Chromecast med de samme programmer.
Hvad er det der går galt her? Det ville være lettere at caste direkte fra tlf. i stedet for også at skulle have en ipad med.
Avatar billede puren Ekspert
04. august 2018 - 02:04 #1
det er fordi at IOS og android laver routeingen af data forskællingt når de laver hotstop

der er ikke noget fix til dette
Avatar billede INK Ekspert
04. august 2018 - 09:31 #2
Har ikke forstået hvorfor telefonen skal være hotspot? Den skal blot være på samme wifi netværk og så enten hente streamen fra mobildata eller internet over wifi.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2018 - 12:46 #3
Ink har helt ret - drop det med hotspot, og log bare på wifi hjemme - så virker chromecast.
Avatar billede kurtba Ekspert
04. august 2018 - 23:10 #4
Nej - Ink har ikke ret denne gang, for der skal castes et sted, hvor der ikke er noget wifi anlæg ;-).
Der er kun mobil til rådighed, så derfor skal telefonen bruges som hotspot.
Puren - det er altså kun når man anvender mobil som hotspot og samtidig vil caste fra den, at det ikke virker? Mærkeligt at de ikke skriver noget om denne begrænsning i forhold til android. På hjemmesiden står der jo, at de virker til begge, uden at der er skrevet noget om, at der kræves et wifi for at telefonen/ipad kan caste.
Men det må hun så leve med. Bare ikke så smart, når de er flere, som vil caste samtidig til forskellige tv, og de alle har iphones og kun en ipad til deling.
Avatar billede puren Ekspert
05. august 2018 - 22:15 #5
kurtba >> en iphone kan ikke se en chromecast som den laver hotspot for. det er jo ikke normalt brug af en chromecast at bruges i et hotspot.. så overrasket ovet at de ikke skriver om det, næ det er jeg ikke
Avatar billede kurtba Ekspert
06. august 2018 - 00:19 #6
puren - overraskende for mig, idet det jo godt kan lade sig gøre med en android.
Avatar billede kurtba Ekspert
06. august 2018 - 00:23 #7
Glemte lige at fortælle, mange campister bruger den metode. Når man kommer til en campingplads der har wifi (som oftest virker meget dårligt, og hvis det virker har en lille båndbredde), så får man adgang til at en enhed kan komme på anlægget, så derfor kan man ikke også få Chromecast til at bruge dette wifi. Derfor laver man et hotspot med sin tlf. eller de avancerede har medbragt en 3g/4g router med særskilt simkort og bruger så den til at lave wifi. Min datter skal bruge det i sit sommerhus, hvor der ikke er mulighed for wifi.
Avatar billede puren Ekspert
06. august 2018 - 22:22 #8
kurtba >> for alle compister er der jo guest mode
Avatar billede kurtba Ekspert
07. august 2018 - 00:18 #9
Kan så lige tilføje, at det åbenbart ikke er alle iphones, som ikke kan caste. Installerede lige yousee web tv på en iPhone 4 og voila klar til at caste med det samme.
Så det er nok et iPhone 8 problem. Nu er jeg spændt på at høre fra min datter igen, idet hun netop har taget sin gamle iPhone 6 i brug i stedet for 8.eren. Telia har opdateret deres netværk syd for Næstved og det gælder så også hele Lolland-Falster og siden har der været problemer med at iPhone 8 kan kalde op og kaldes, lige som de ofte har svært ved at finde net overhovedet. Telia mener ellers, at hvis bare 4g deaktiveres på telefonen, så virker de - men det viser virkeligheden ikke. Virker - virker ikke uafbrudt og hele tiden. Det værste er, at det er flere måneder siden, at problemet opstod, og de har endnu ikke været i stand til at løse det eller give en tidshorisont. Rollback er åbenbart ikke en option i deres verden.