Avatar billede bas Forsker
08. august 2018 - 14:07 Der er 4 kommentarer

Word 2010 - ændrer størrelse på billede

Hej,
Når jeg vil indsætte et billede fra en fil er Word 2010 pludseligt begyndt automatisk at indsætte billedet i en meget mindre størrelse (jeg tænker ikke datamæssigt), end den størrelse jeg har gemt billedet i.
Hvorfor nu det, og hvor og hvordan retter jeg det?

På forhånd tak.
Avatar billede bas Forsker
08. august 2018 - 16:10 #1
Måske skal jeg prøve at gemme billedet med indstillingen DPI 96 - f.eks. vha. programmet Paint.NET? Se nedenstående side.

https://superuser.com/questions/211020/prevent-outlook-2010-insert-picture-resizing-image
Avatar billede falster Ekspert
09. august 2018 - 00:59 #2
Har du markeret i boksen: Filer - Indstillinger - Avanceret - Billedstørrelse og -kvalitet - Komprimer ikke billeder i filen?
Avatar billede bas Forsker
09. august 2018 - 06:01 #3
Ja, det mener jeg, at jeg har, men jeg må lige tjekke det igen.
Avatar billede bas Forsker
09. august 2018 - 15:55 #4
Ja, selv om der er flueben ud for "Komprimer ikke billeder i filen", ændrer det ikke noget. Men jeg har løst det ved at åbne billedet i et billedbehandlingsprogram, sætte DPI til 96 og gemme billedet som jpg i stedet for png. Nu indsættes billedet i den rigtige størrelse.