08. august 2018 - 15:14 Der er 7 kommentarer

Harddisk duer ikke.

Hej jeg har tabt min computer og efter det kan jeg ikke komme ind på windows. Min harddisk laver mange klikke lyde, men den lyder som om den starter og så derefter går ned efter et par sekunder. Kan det være fordi revner i selve drevet?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. august 2018 - 15:16 #1
Nej det er fordi at læsehovedet på den Bevægelige arm er beskadiget.
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
08. august 2018 - 15:37 #2
Hvis disken data er vigtige, så lad være med at tilslutte disken yderligere. Et eller flere hoveder i disken er ret sikkert ødelagt, er en slider faldet af kan få sekunders "klik" ødelægge mediet så data ikke længere kan reddes. Din disk skal undersøges i clean room og det er vigtigt at den ikke tilsluttes før fejlen er fundet.

Er data ikke vigtige, køb en ny disk og start forfra.
Avatar billede puren Ekspert
08. august 2018 - 15:41 #3
harddisken er fyskisk i stykker tænd IKKE for den!! du skal bruge professionel hjælp hvis du vil redde deta du har på den.

hvis ikke køb en ny disk og smid den gamle ud og du skulle køre igen
Avatar billede poko1 Ekspert
08. august 2018 - 16:06 #4
Du skal lige huske at det skal være uhyre vigtige data for at en redning kan betale sig. Det koster en Jetjager at redde data!
Avatar billede puren Ekspert
08. august 2018 - 16:09 #5
ibas laver stadig gratis diagnose og fast pris
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2018 - 18:07 #6
bare sæt nyt disk i, og indlæs windows ( via https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 download og kør), og derefter din backup med dine data og indstillinger.
Hvis du vælger en ssd nu, så er der ikke læse/skrivehoved, der kan gå i udu, så de er mere stødsikre (og hurtigere, men dyrere)
Avatar billede posten Ekspert
09. august 2018 - 01:38 #7
jeg skriver som #6 køb dig en ny disk hvis du vælger ssd kusk en på min 240 gb da 128 hurtigt vil være fyldt op
held og lykke hvis du vælger en ssd så husk den ikke er lige så sårbar for "stød"
men som skrevet tidligere held og lykke