Avatar billede filia Juniormester
08. august 2018 - 16:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

InDesign - visning af tekstfejl?

Hvor i InDesign kan jeg indstille, så teksten selv viser staveproblemer og fx fejl i mellmrum osv.?

Altså med blå/røde streger under, ligesom i Word?

Der kan selvfølgelig køres stavekontrol gennem dokumentet, men den finder fx ikke fejl som dobbeltkomma eller andre mellemrumsproblemer.
Den slags ting skal søges målrettet med søg-erstat.

Eller kan man godt få InDesign til at vise diverse fejl og overtrædelser direkte i dokumentet - altså uden brug af stavekontrol og søg-erstat?
?:-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
08. august 2018 - 21:25 #1
Understregning kan fås ved at vælge
Rediger / Stavekontrol / Dynamisk stavekontrol
Avatar billede filia Juniormester
09. august 2018 - 02:34 #2
Mange tak! Den var da også svær at finde. :-)

Desværre fanger den ikke mellemrumsfejl ved fx punktum og komma.
Kun ved manglende mellemrum, ikke ved for mange.
Ejheller fx dobbeltkomma eller dobbeltpunktum, som da burde være åbenlyse tekstfejl.

:-)