Avatar billede Bumle Mester
09. august 2018 - 17:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flyt værdier som ikke findes med makro.

Hej derude,

Jeg har brug for lidt hjælp.
Jeg har en excel fil med 2 ark.
Kolonne A i ark 1 indeholder en masse værdier og det samme gør kolonne A i ark 2.
Jeg har brug for, at køre en makro som flytter eller kopierer de værdier som findes i Ark 2 kolonne A og ikke findes i Ark 1 kolonne A.
F.eks, hvis ark 1 kolonne A indeholder 1,2,3,4,5,6 og ark 2 kolonne A indeholder 1,2,3,4,5,7.
I dette tilfælde vil jeg gerne have at værdien 7 indsættes i kolonne i ark 2 kolonne A i næste ledige celle.
Hvis der er flere værdier som ikke findes, så skal alle værdierne flyttes til kolonnen.
Har denne kode som(næsten) gør det, men kun flytter en værdi.:
Sub flyt()
Dim sh1 As Worksheet, sh2 As Worksheet, lr As Long, rng As Range
Set sh1 = Sheets(1)
Set sh2 = Sheets(2)
lr = sh1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
Set rng = sh1.Range("A2:A" & lr)
For Each c In rng
If WorksheetFunction.CountIf(sh2.Range("A:A"), c.Value) = 0 Then
sh2.Range("A" & sh2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)(2) = c.Value
End If
Next
End Sub

Håber, at nogen har en løsning.
På forhånd tak.
Avatar billede excelent Ekspert
09. august 2018 - 20:07 #1
Sub flyt()
Dim sh1 As Worksheet, sh2 As Worksheet, lr As Long, rng As Range
Set sh1 = Sheets(1)
Set sh2 = Sheets(2)
lr = sh2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
Set rng = sh2.Range("A2:A" & lr)
For Each c In rng
If WorksheetFunction.CountIf(sh1.Range("A:A"), c.Value) = 0 Then
sh2.Range("A" & sh2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)(2) = c.Value
End If
Next
End Sub
Avatar billede Bumle Mester
09. august 2018 - 21:06 #2
Perfekt, tak for hjælpen.