Avatar billede Lasse47 Juniormester
11. august 2018 - 12:29 Der er 11 kommentarer

Kortlink farlig side

Min Norton vil ikke lade mig gå ind på kortlink mere. Den oplyser det er en farlig side og blokerer derfor for at bruge det. Nogen der har tilsvarende erfaringer . Det er på en mac.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. august 2018 - 12:50 #1
Nu kender jeg ikke noget til Mac, da jeg har Windows 7. Jeg har selv Norton installeret på min pc, med IE 11. Der kommer netop siden som du beskriver med "Farlig side".
Da jeg også har oplevet dette på andre sider, installerede jeg Google Chrome, og der kommer ingen blokeringer fra Nortons side. Der kan dog komme en advarsel. Hvad dette ligger i ved jeg ikke.
Jeg bruger ikke Chrome  onsekvent, men har både IE 11 og Chome installeret.
Der er en side som jeg ved ikke er farlig og til at åbne denne side bruger jeg netop Chrome.
Avatar billede Lasse47 Juniormester
11. august 2018 - 13:12 #2
Du har faktisk helt ret. mac bruge generelt Safari, og det er her jeg får advarslen men også på Firefox. Jeg har lige tjekket på crome og her er som du skriver ingen advarsel.  Så ret underligt, at der er på de to andre browsere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. august 2018 - 13:44 #3
Det undrer jeg mig også over. Jeg ville mene at når der er et specifikt antivirusprogram installeret, vil dette uanset hvilken browser antivirusprogram poppe op med en advarsel.

Når jeg prøver i IE11 kommer dette billede op på skærmen:

https://ibb.co/cf31Lp

Når jeg bruger Google Chrome kommer dette billede op:

https://ibb.co/cGPVD9
Avatar billede Lasse47 Juniormester
11. august 2018 - 14:05 #4
ja lad os se om der kommer flere forklaringer :)
Avatar billede bpb Seniormester
11. august 2018 - 17:51 #5
Har lige prøvet dette her:
https://safeweb.norton.com/report/show?url=kortlink.dk

Norton mener åbenbart, at et besøg på kortlink.dk kan medføre en risiko for identitets-tyveri.
Avatar billede Lasse47 Juniormester
11. august 2018 - 19:27 #6
men det burde Norton jo så også mene om alle browsere der forsøger at logge ind på kortlink, og det er ikke tilfældet. Det er hos mig kun Safari og firefox
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. august 2018 - 19:36 #7
Der var inden Norton spærrede er programmet AllCDCovers et problem, men dette bestod i at man blev ledt ind på en side med et eller andet mærkeligt spil.
Jeg gik på de lokale bibliotek, hvor der er computere som brugerne frit kan anvende. Jeg prøvede at komme ind på siden, men akkurat det samme skete der. Jeg henvendte mig til bibliotekaren og forelagde mit problem. Han prøvede at gå ind på siden, og til min overraskelse lykkedes det. Bagefter prøvede han på en af da computere som borgerne kunne bruge, og der kom netop siden med det omtalte spil. Rent tilfældigt så jeg at der nederst på siden på hans computer var et ikon, hvori der stod "ABP". Dette viste sig at skulle være med til at fjerne problemet. ABP stod/står for AdBlockPlus. Jeg kørte hjem og installerede dette program, og derefter kunne jeg komme ind på siden. Det er dog nu ikke længere muligt at komme ind på siden via IE 11, så derfor har jeg installeret Google Chrome, der kører parallelt med IE 11. Men jeg undrer mig stadig over, at Norton tillader programmet at poppe op, med Google Chrome som browser, men ikke med IE 11 som browser. Man kan konkludere at Mac- såvel som Windows-computeres veje er uransagelige.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. august 2018 - 21:00 #8
Jeg har brugt denne i mange år
http://kortlink.dk/
Avatar billede Lasse47 Juniormester
11. august 2018 - 21:09 #9
ja poko1 det har jeg også rent professionelt tilmed, men jeg har heller aldrig haft Norton på før for et par måneder siden og problemet er at Norton blokerer, ikke på crome, men øvrige browsere jeg har. og det ser sådan ud
BLOKERET AF
Farlig webside blokeret
Du har forsøgt at få adgang til:
http://kortlink.dk/
Dette er en kendt, farlig webside.Det anbefales, at du IKKE går ind på siden.

Gå ind på den
Norton
for at få flere oplysninger om phishing og sikkerhed på internettet.
Fortsæt til webstedet
Vis komplet rapport
Norton Rating
Safeweb Share
Norton Safe Web has analyzed kortlink.dk for safety and security problems. Below is a sample of the threats that were found.
Summary

    Computer Threats: 0
    Identity Threats: 1
    Annoyance factors: 0

Total threats on this site: 1
The Norton rating is a result of Symantec's automated analysis system. Learn more.
The opinions of our users are reflected separately in the community rating on the right.

View Community Reviews ( 1 )
Avatar billede poko1 Ekspert
11. august 2018 - 21:23 #10
Nu bruger jeg også kun de indbyggede Browsere I.e 11 og EDGE
De opfylder jo rigeligt det man har brug for!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2018 - 00:09 #11
Kigger man url efter på Virus total er der 1 af 67 der fortæller at det er en farlig side:
https://www.virustotal.com/da/url/c1a1aafafc33feaa330864a2eaffaf9e2533532c5b772ce43395111de0f0a56e/analysis/ og to med Norton som du har.
Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i den udmelding den kommer med når du ikke får samme resultat med flere browsere?
Det kan vel være det man kalder et "falsk positiv".
Hvis man kan føle sig sikker på at siden er ok, så må der i Norton være et sted hvor man kan white liste lige den side så du ikke får beskeden