Avatar billede annam Seniormester
13. august 2018 - 12:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kan nogen anbefale en erstatning for malwarebytes.org ?

malwarebytes fungerer ikke længere på min W7
og jeg kan heller ikke fjerne den

Nogen der kan anbefale andet ?

mvh Anna
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 12:28 #1
Hej Anna.
Hvordan forsøger du at fjerne den og hvad går galt?
Har du evt prøvet med Revo Uninsataller free eller CCleaner?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 13:08 #2
Har du kun et Malwarebytes program på pc kan denne Cleanup Utility her også bruges:
https://www.majorgeeks.com/mg/get/malwarebytes_clean_uninstall_tool,1.html
Når programmet har kørt skal pc genstartes. Ved opstart at pc foreslår denne Cleanup utility at geninstallere Malwarebytes programmet. Dette kan man jo så fravælge hvis man ikke ønsker at bruge programmet mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 13:12 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 13:13 #4
Nå link blev ikke sat ordentligt ind. Prøver her:
http://kortlink.dk/majorgeeks/uknx
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2018 - 13:49 #5
Superantispyware er et godt alternetiv til Malwarebytes.
https://www.superantispyware.com/

Men Malwarebytes bør kunne komme til at fungere igen, når du følger linkene fra 220661 og genindstallerer. Hvis det ikke er pro modellen er det måske lige meget, men ellers er det jo dyrt at afskrive.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 13:50 #6
Som en evt ekstra scanner kunne følgende måske køres:

Hitman Pro Malware removal
AdwCleaner
Junkware removal tool.

Du skal her være opmærksom på du skal have et aktivt antivirus program på din pc.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2018 - 14:00 #7
Enig med #6 så du ved forhåbentlig, at hverken Malwarebytes eller Superantispyware er Antivirus programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 14:06 #8
#7 Nemlig.
Malware scannere er kun som supplement til antivirusprogrammet. Har før kørt med Malwarebytes pro, men bruger kun den frie udgave nu. De andre jeg beskrev i #6 kan køres som et ekstra tjek hvis Malwarebytes ikke løste problemet.
Avatar billede annam Seniormester
14. august 2018 - 22:36 #9
Tusind tak for hjælpen.

Revo Uninsataller fjernede problemet :)

Jeg har ellers været glad for Malwarebytes, så jeg ved ikke hvorfor denne gik udu.

Jeg kører Avast antivirus (som jeg har været glad for i mange år, men det irriterer mig at jeg ikke kan få den til at vise mig tydeligt hvornår jeg aktivt skal opdatere -
det er den ellers sat til selv at skulle gøre....)

Jow, ellers ved jeg en smule ;) var på mit første IT kursus i Los Angeles i 1989.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2018 - 23:31 #10
Brug Geek Uninstaller til næste gang, installering behøves ikke 🤓 Revo Uninstaller skal absolut installeres.
https://geekuninstaller.com/download
Avatar billede annam Seniormester
20. september 2018 - 11:41 #11
Tak, Jørgen.