Avatar billede Kyustr Novice
14. august 2018 - 10:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan jeg få for min stationær pc

Jeg har en stationær pc som jeg selv har bygget og brugt snart et år.
Skærm medfølger

Specs

intel i7 7700k 4.2ghz
asus nvidia geforce gtx 1060 6gb
der følger netkort til perfekt gaming asus pce ac88
16gb ram 2400MHz
asus prime z270a
windows 10 pro 64 bit medfølger også
5tb harddisk
250gb ssd samsung
arxtic cooler freezer 33 plus
corsair 750w rm750x

der medfølger gaming tastatur (Razer) 600kr
gaming mus og steelseries musemåtte

skærm
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/pc-skarme/ACKG27144HZ/acer-kg271c-27-gaming-skarm-sort-rod
Avatar billede eurositi Ekspert
14. august 2018 - 11:03 #1
Det er fine komponenter uden svage led, som - inklusiv skærmen - burde kunne indbringe op i nærheden af 9 - 10.000 kroner, medmindre noget er i dårlig stand.
Avatar billede Kyustr Novice
14. august 2018 - 11:13 #2
Hvad tror du jeg kan få for selve pc'en, intet er i dårlig stand
Avatar billede Carnac Forsker
14. august 2018 - 13:14 #3
Jeg må indrømme at jeg er lidt mindre optimistisk.

Man kan jævnligt få oem-computere med GTX 1070 til 8000 kr hos fx El-Giganten.

Og på Topdata.dk kan man fx få helt ny pc med i5-8400, GTX 1060 3 Gb + 144 Hz monitor for 7.499,00 kr. Windows kan man selv installere for 50 kr.

Ja dine dele er bedre. Men til gengæld brugte. Og folk bliver generelt kritiske overfor brugte k-cpu´er, da de ikke ved hvor hårdt de har været overclocket.

Så jeg vil nærmere vurdere den til 7-8.000 kr.

Én ting er dog teoretisk vurderingspris, noget andet er  "hvad den vil kunne indbringe ved salg"-vurderingspris. Og med dét mener jeg, at man kan jo godt "være heldig" at der er en naiv køber som har begrænset viden om emnet på fx DBA der bider på krogen, hvis man starter med at prissætte den for højt.

Så du kan jo forsøge at starte med at sætte den til salg til 9-10.000 kr som #1 foreslår. Omvendt mener jeg ikke du skal føle dig snydt hvis du ender med at måtte slippe den for 7.000 kr.

Du har muligvis givet det dobbelte for den, når du regner prisen på de enkelte dele sammen. Men realiteterne er bare at prisen på elektronik falder lynhurtigt.
En 7. gen i7 svarer ikke til andet end en 8. gen i5.
Prisen på SSD-lagring er nærmest halveret indenfor de sidste 6 måneder.
Og grafikkort er faldet 20% da folk forventer volta er lige på trapperne.

Din skærm alene som rugt vil jeg vurdere til 1500 kr.
Da min samlede vurdering er 7000 kr for din PC, så er vurderingen for din PC uden skærm 5500 kr.
Avatar billede eurositi Ekspert
14. august 2018 - 15:39 #4
Carnac har flere gode pointer.

Der er også en psykologisk prisbarriere at tage hensyn til, hvis du vil sikre størst mulig interesse for dit produkt. Så derfor vil jeg anbefale, at du højst prissætter selve PC'en (altså uden skærm) til 7.000 kroner (Jeg antager, at gaming-keyboard og mus medfølger i denne pris?)