Avatar billede keepy Seniormester
14. august 2018 - 15:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HTML CSS Scrollbar

Hej

Jeg forsøger at lave en Horisontal Scrollbar. Baren fremkommer og  virker, men den ødelægger min header hvad gør jeg glat ?
på forhånd tak for svarene.

CSS:
table {
  border-collapse: separate;
  border-spacing: 0;
  color: #4a4a4d;
  font: 14px/1.4 "Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif;
}
th,
td {
  padding: 10px 15px;
  vertical-align: middle;
}
.fixed_header tbody{
  display:block;
  overflow:auto;
  height:200px;
  width:600px;
}
.fixed_header thead tr{
  display:block;
}

thead {
  background: #395870;
  background: linear-gradient(#49708f, #293f50);
  color: #fff;
  font-size: 11px;
  text-transform: uppercase;
}
th:first-child {
  border-top-left-radius: 5px;
  text-align: left;
}
th:last-child {
  border-top-right-radius: 5px;
}
tbody tr:nth-child(even) {
  background: #f0f0f2;
}
td {
  border-bottom: 1px solid #cecfd5;
  border-right: 1px solid #cecfd5;
}
td:first-child {
  border-left: 1px solid #cecfd5;
}
.book-title {
  color: #395870;
  display: block;
}
.text-offset {
  color: #7c7c80;
  font-size: 12px;
}
.item-stock,
.item-qty {
  text-align: center;
}
.item-price {
  text-align: right;
}
.item-multiple {
  display: block;
}
tfoot {
  text-align: right;
}
tfoot tr:last-child {
  background: #f0f0f2;
  color: #395870;
  font-weight: bold;
}
tfoot tr:last-child td:first-child {
  border-bottom-left-radius: 5px;
}
tfoot tr:last-child td:last-child {
  border-bottom-right-radius: 5px;
}

.btnEdits {
  display: inline-block;
  border-radius: 4px;
  background-color: #4CAF50;
  border: none;
  color: #FFFFFF;
  text-align: center;
  font-size: 16px;
  padding: 10px;
  width: 80px;
  transition: all 0.5s;
  cursor: pointer;
  margin: 5px;
}

.btnEdits span {
  cursor: pointer;
  display: inline-block;
  position: relative;
  transition: 0.5s;
}

.btnEdits span:after {
  content: '\00bb';
  position: absolute;
  opacity: 0;
  top: 0;
  right: -20px;
  transition: 0.5s;
}

.btnEdits:hover span {
  padding-right: 25px;
}

.btnEdits:hover span:after {
  opacity: 1;
  right: 0;
}

HTML:
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
    <title>Table</title>
    <meta charset="utf-8" />
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">

    <!-- Add icon library -->
    <link rel="stylesheet" href="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/font-awesome/4.7.0/css/font-awesome.min.css">
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/TableStyle.css">
</head>
<body>
<div>
    <table id=table  class="fixed_header">
                <caption>Design and Front-End Development Books</caption>
                <thead>
                    <tr>
                        <th scope="col" colspan="1">Item</th>
                        <th scope="col">Availability</th>
                        <th scope="col">Qty</th>
                        <th scope="col">Price</th>
                        <th scope="col">Edit</th>
                    </tr>
                </thead>
                <tbody>
                    <tr>
                        <td id="book-title1">
                            <strong class="book-title" >Don&#8217;t Make Me Think</strong>
                            <span class="text-offset">by Steve Krug</span>
                        </td>
                        <td class="item-stock">In Stock</td>
                        <td class="item-qty">1</td>
                        <td class="item-price">$30.02</td>
                        <td><button name='btnEdit' class='btnEdits' style="vertical-align:middle" onclick="btn1Call(event,'book-title1');"><span>Edit </span></button></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td id="book-title2">
                            <strong class="book-title" >A Project Guide to UX Design</strong>
                            <span class="text-offset">by Russ Unger &#38; Carolyn Chandler</span>
                        </td>
                        <td class="item-stock">In Stock</td>
                        <td class="item-qty">2</td>
                        <td class="item-price">$52.94 <span class="text-offset item-multiple">$26.47 &#215; 2</span></td>
                        <td><button name='btnEdit' class='btnEdits' style="vertical-align:middle" onclick="btn1Call(event,'book-title2');"><span>Edit </span></button></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td id="book-title3">
                            <strong class="book-title">Introducing HTML5</strong>
                            <span class="text-offset">by Bruce Lawson &#38; Remy Sharp</span>
                        </td>
                        <td class="item-stock">Out of Stock</td>
                        <td class="item-qty">1</td>
                        <td class="item-price">$22.23</td>
                        <td><button name='btnEdit' class='btnEdits' style="vertical-align:middle" onclick="btn1Call(event,'book-title3');"><span>Edit </span></button></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td id="book-title4">
                            <strong class="book-title" >Bulletproof Web Design</strong>
                            <span class="text-offset">by Dan Cederholm</span>
                        </td>
                        <td class="item-stock">In Stock</td>
                        <td class="item-qty">1</td>
                        <td class="item-price">$30.17</td>
                        <td><button name='btnEdit' class='btnEdits' style="vertical-align:middle" onclick="btn1Call(event,'book-title4');"><span>Edit </span></button></td>
                    </tr>
                </tbody>
    </table>
</div>
    <script language="Javascript">

        function btn1Call(evt, t) {
            var e = document.getElementById(t);
            alert(e.innerText);
        }

    </script>
</body>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2018 - 15:13 #1
Har du ikke et link i stedet?
Avatar billede keepy Seniormester
14. august 2018 - 15:20 #2
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2018 - 17:09 #3
Tænkte nu mere til et sted hvor det kan ses live.
Avatar billede keepy Seniormester
15. august 2018 - 07:33 #4
nej desværre
Avatar billede keepy Seniormester
15. august 2018 - 11:47 #5
Her er det muligt at se og prøve

http://cssdeck.com/labs/uzcv4w1u
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2018 - 13:35 #6
På hvilket måde bliver headeren så ødelagt?
Avatar billede keepy Seniormester
15. august 2018 - 15:03 #7
Hvis man sletter følgende fra CSS filen, så skulle headeren passe, afrundede hjørner og header tekst ud for de rigtige kolonner.

http://cssdeck.com/labs/8chbqdu7

.fixed_header tbody{
  display:block;
  overflow:auto;
  height:200px;
  width:600px;
}
.fixed_header thead tr{
  display:block;
}
Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2018 - 09:29 #8
Jeg har desværre ikke selv en løsning men måske du kan finde inspiration på nogle af de utallige forsøg på stackoverflow - fx https://stackoverflow.com/questions/17067294/html-table-with-100-width-with-vertical-scroll-inside-tbody eller https://stackoverflow.com/questions/23989463/how-to-set-tbody-height-with-overflow-scroll/23989771
Avatar billede keepy Seniormester
17. august 2018 - 14:05 #9
Tak for svarene

Jeg lavede min egen løsning, hvor jeg laver to tabeller en for header og en for body, og laver scroll i div tagget for bodyen, dette har så den ulæmpe at kollonerne ikke kan auto scale de skal være faste.

<div >
    <table id=table  >
                <caption>Design and Front-End Development Books</caption>
                <thead>
                    <tr>
                        <th scope="col" colspan="1" style="width: 185px;">Item</th>
                        <th scope="col" style="width: 100px;">Availability</th>
                        <th scope="col" style="width: 50px;">Qty</th>
                        <th scope="col" style="width: 100px;">Price</th>
                        <th scope="col" style="width: 100px;">Edit</th>
                    </tr>
                </thead>
                </table>
                <div style=" overflow: auto;width: 685px;height: 200px;">
                <table >
                <tbody>
                    <tr>
                        <td id="book-title1" style="width: 200px;">
                            <strong class="book-title" >Don&#8217;t Make Me Think</strong>
                            <span class="text-offset">by Steve Krug</span>
                        </td>
                        <td class="item-stock" style="width: 100px;">In Stock</td>
                        <td class="item-qty" style="width: 50px;">1</td>
                        <td class="item-price" style="width: 100px;">$30.02</td>
                        <td style="width: 100px;"><button name='btnEdit' class='btnEdits' style="vertical-align:middle" onclick="btn1Call(event,'book-title1');"><span>Edit </span></button></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td id="book-title2">
                            <strong class="book-title" >A Project Guide to UX Design</strong>
                            <span class="text-offset">by Russ Unger &#38; Carolyn Chandler</span>
                        </td>
                        <td class="item-stock">In Stock</td>
                        <td class="item-qty">2</td>
                        <td class="item-price">$52.94 <span class="text-offset item-multiple">$26.47 &#215; 2</span></td>
                        <td><button name='btnEdit' class='btnEdits' style="vertical-align:middle" onclick="btn1Call(event,'book-title2');"><span>Edit </span></button></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td id="book-title3">
                            <strong class="book-title">Introducing HTML5</strong>
                            <span class="text-offset">by Bruce Lawson &#38; Remy Sharp</span>
                        </td>
                        <td class="item-stock">Out of Stock</td>
                        <td class="item-qty">1</td>
                        <td class="item-price">$22.23</td>
                        <td><button name='btnEdit' class='btnEdits' style="vertical-align:middle" onclick="btn1Call(event,'book-title3');"><span>Edit </span></button></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td id="book-title4">
                            <strong class="book-title" >Bulletproof Web Design</strong>
                            <span class="text-offset">by Dan Cederholm</span>
                        </td>
                        <td class="item-stock">In Stock</td>
                        <td class="item-qty">1</td>
                        <td class="item-price">$30.17</td>
                        <td><button name='btnEdit' class='btnEdits' style="vertical-align:middle" onclick="btn1Call(event,'book-title4');"><span>Edit </span></button></td>
                    </tr>
                </tbody>
    </table>
    </div>