Avatar billede anskov Mester
15. august 2018 - 15:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvis værdi i celle ikke findes i kollone skal celle skifte farve

Hej Alle

Jeg har som sådan fundet svaret, MEN kan ikke effektuere det.
https://www.extendoffice.com/documents/excel/3339-excel-highlight-cell-if-equal-to-another-cell.html

Her står der man skal indsætte denne formel i betinget formatering:
=NOT(ISNA(VLOOKUP(A2,$B:$B,1,FALSE)))
Da jeg har dansk version så har jeg prøvet at oversætte den til:
=IKKE(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(F7;Dropdown!$A$3:$A$54;1;FALSK)))

Jeg har en værdi i celle F7 sheet "Afvigelser"
I et andet sheet "Dropdown" har jeg en kollone med værdier A3:A54.

Hvis værdien i celle F7 ikke findes i kollonen skal denne celle skifte farve.

Håber nogen kan hjælpe.

Søren
Avatar billede ebea Ekspert
15. august 2018 - 16:17 #1
Du kan lave den lidt enklere. Marker F7 (i ark afvigelser), og indsæt denne under Betinget formatering!
=TÆL.HVIS('dropdown'!$A$3:$A$54;F7)=0
Avatar billede anskov Mester
15. august 2018 - 21:44 #2
Tak Ebea jeg prøver den  med det samme i morgen når jeg har tændt computeren.
Avatar billede anskov Mester
16. august 2018 - 08:19 #3
Hej Ebea

Tak for hjælpen. Jeg kan se at cellen F7 også skifter farve hvis den er blank, kan man komme uden om dette?
Avatar billede anskov Mester
16. august 2018 - 08:22 #4
Hej Ebea

Jeg skulle lige vågne, jeg har bare lavet en ny regel, =F7="" --> Ingen formatering :-)...1000 tak for hjælpen.
Avatar billede ebea Ekspert
16. august 2018 - 08:44 #5
#4  -  Du er velkommen ;-)
Det med farven, må være fordi du har en farve i forvejen. Men du fik det løst ;-)