Avatar billede jakob27 Praktikant
16. august 2018 - 10:05 Der er 1 kommentar

Set proofing language - virker ikke

Hej
Jeg har sat både dansk og engelsk som sprog der skal understøttes af stavekontrol, mens jeg skriver, men jeg kan ikke få dansk til at virke.
Der er sat checkmark i "detect language automatically".
Der er både i word og outlook jeg har problem og det er Office 365 på engelsk.

JAkob
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. august 2018 - 11:31 #1
Du skriver ikke, på hvilken måde det ikke virker. Bliver ingenting markeret, selv om du ved, der er stavefejl - eller bliver for meget markeret med rød bølgestreg - eller får du en fejlmelding om manglende ordbog/dictionary - elller?

Bemærk: "Detect language automatically" gætter ikke altid rigtigt.
Du kan godt bruge forskellige sprog i samme dokument/e-mail, men et givet stykke tekst (helt ned til et bogstav) kan du være tilknyttet ét sprog. Hvis du f.eks. skriver sætninger, som indeholder både dansk og engelsk, vil ”Detect language automatically” ikke kunne håndtere det korrekt. Så må du selv markere teksten og vælge den relevante sprogindstilling.

Jeg har skrevet en artikel til Word, som måske kan hjælpe dig med at finde årsagen til problemerne:
https://www.thedoctools.com/wordtips/hvis-stavekontrol-ikke-virker-som-forventet-i-word/

Stavekontrol i Outlook virker i princippet på samme måde som i Word.