Avatar billede Kim Roth Juniormester
16. august 2018 - 20:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flere tabeller

Hvis jeg har en tabel med
Navn
Adresse
Postnummer
By
1-2 eller 3 telefonnumre
5 forskellige kurser hvor alle medarbejdere har deltaget i mellem 1 og 5 kurser, skal jeg bare bruge en tabel eller hvordan deler man i flere tabeller?

Jeg har da 150 medarbejdere
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2018 - 20:57 #1
Person : id, navn, adr, postnr
By : postnr, bynavn
Tlf : person_id, telefonnummer
Kursus : id, kursusnavn
Perskurs : person_id, kursus_id
Så kan en person have 1 eller 50 telefoner, og være på et antal kurser. No problemos
Og hvis postvæsen ændrer i postnumre, så skal du kun rette i By, og alle ansatte rettes ind automatisk.
Bare lav relationer mellem tabellerne.
Avatar billede Kim Roth Juniormester
20. august 2018 - 19:06 #2
Er det muligt at hente en lille database hvor jeg kan kigge lidt på hvordan det hele "hænger" sammen, jeg er som sagt helt grøn endnu i dette, og syntes ikke helt det vil som jeg vil.