Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. august 2018 - 20:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Installere "Pale Moon Browser" Linux Mint, 19 - MATE

Jeg har lige lavet en frisk installering af Linux Mint, 19, MATE.

Har "Firefox Browser".

Og, jeg plejede at have "Pale Moon Browser", som jeg synes om .

Der er, imidlertid, kommet en hel ny version af "Pale Moon Browser".

Fint nok -
Men, ja jeg plejer at kunne downloade den - uden problemer. Samt installere den, uden problemer.

Men nu skal man gøre noget andet, end man plejer.

Kort sagt : Jeg forstår ikke hvad man skal gøre !

Det står på Engelsk. Men for mig virker det "Kinesisk".

Er der nogen her, der kan "Oversætte det" - Til forståeligt "Dansk" ?

Jeg har 2 GB Ram - Ved ikke hvilken af browserne jeg skal downloade.
Synes ikke der står noget med 32 bit (Som er Linux Mint, 19, MATE, jeg installerede) ...

Så ville jeg finde en ældre udgave - Evt. den jeg havde før.
Men jeg husker ikke hvad nummer den havde.
Og jeg kan - heller ikke downloade den ordentlig.

Har prøvet både det ene og det andet.

Øv :

Alt mislykkedes !
*
Håber på hjælp fra jer Eksperter ...

På forhånd T*A*K ....
*
God Fredag * Fra Jørn *
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2018 - 08:16 #1
Kender ikke denne browser, men kan du huske hvilken version du brugte?
Har fundet dette arkiv her:
ftp://archive.palemoon.org/
Kan se hvis man tager de ældste versioner, at de er 32 bit.
Hentede og installerede du direkte fra Firefox eller var det over software centeret?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. august 2018 - 08:51 #2
Tak, 220661
Ja, jeg vil tro, jeg havde det nummer - lige før den nyeste, som skal installeres på en anden måde. Pale Moon er lidt bedre på Linux Mint (På min langsomme PC) end Firefox. Især til YouTube ... Jeg har installeret den med Firefox - Er ikke i software centeret ... God Lørdag ...
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2018 - 09:08 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2018 - 11:29 #4
Mit link #1 sender dig ikke den rette vej hen kan jeg se
https://www.palemoon.org/archived.shtml
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. august 2018 - 11:49 #5
TAK. 220661 - Kigger på det senere. Ingrid og jeg skal på en bytur ...
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2018 - 11:50 #6
Det er også fantastisk vejr. Jeg skal til Wonder festiwall :-)
https://www.wonderfestiwall.dk/
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. august 2018 - 05:50 #7
Ser da god ud - Wonder Festiwall ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. august 2018 - 08:39 #8
God Morgen Hr. 220661 ...
Jeg har opgivet ....
Har prøvet og prøvet at installere Pale Moon Browser.
Både den helt nye og ældre.

Før forstød jeg hvordan man skulle gøre det.

Nu vil INGEN ting lykkedes !

Jeg er ikke klog nok til at finde ud af det.

Så jeg "Nøjes" med den indbyggede Firefox ...

Tak for tips om YoyTube Plus ...
Kan jeg, heller ikke få til at fungerer.
På min gamle PC.

Tak for forsøget med at hjælpe !
*
God Søndag
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2018 - 08:44 #9
Ok. Nu sidder jeg ikke lige på den pc hvor det youtube plugin er på, men vil lege kigge efter når jeg får den åbnet. Dette plugin gør at youtube generelt bliver hurtigere at arbejde med. Det var faktisk et tip jeg fik på Computerworld i en af deres artikler.

#7 Ja det er en intim og lækker festival med Hammershus som nærmeste nabo, så omgivelserne kan ikke blive bedre. Var der fra kl 13 til 01 i nat med Carpark North som afsluttende konsert. En rigtig god dag og afslutning.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2018 - 08:54 #10
Så er jeg på den pc hvor den er på. og jeg må desværre sige jeg har givet dig det forkerte plugin, som du bare fjerner igen.
Det rette hedder youtube classic:
Hvis du trykker på de tre streger øverst til højre og vælger tilføjelser, så kan du øverst skrive youtube classic, hvorved denne tilføjelse bliver synlig. Hent og installer.
Fjern den anden hvis du ikke kan bruge den til noget.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. august 2018 - 10:18 #11
Tak - Jeg prøver - Har fjernet den første - Tak
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. august 2018 - 10:27 #12
Er installeret - NU - Synes YouTube er mere stabil !

MANGE_____________________________TAK________________WoW
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2018 - 10:28 #13
Super :-)