Avatar billede JakobS Praktikant
18. august 2018 - 13:48 Der er 1 kommentar

Hjælp til køling

Hejsa

Af hensyn til støjgener i min lille lejlighed kører jeg al min elektronik, herunder computere osv, i et rummeligt træ-skab. Jeg kunne dog godt tænke mig at sænke temperaturen derinde en anelse så min tanke var umiddelbart at lave et hul i top og bund, indsætte to korte slanger og for enden (inde i træskabet) montere to blæsere således at der trækkes kold luft ind i bunden og sendes varm luft ud i toppen. Det burde jo ikke være så vanskeligt. Men jeg har ingen erfaring med køling og når jeg kigger på e.g. EDBpriser virker det umiddelbart mest til endten at være vandkølings systemer til computere eller blæsere som man evt kunne montere direkte på siden af skabet. Så istedet for at gå totalt i totalt mcgyver-mode med blæsere, slanger og gaffatape tænkte jeg om der var nogen der kendte til færdige simple løsninger der ville være helt ideelle til sådan et setup?

På forhånd rigtig mange tak!

Mvh Jakob
Avatar billede posten Ekspert
19. august 2018 - 22:58 #1
her er en vandkøler tjek om den passer til din cpu eller skærmkort : https://www.proshop.dk/CPU-Koeler/Corsair-Hydro-H100x-CPU-Koeler-Vandkoeling-Max-26-dBA/2658254 hvis den ikke passer vælger du så bare en anden