Avatar billede TGerror Praktikant
18. august 2018 - 16:25 Der er 4 kommentarer

SSD kan ikke boote på ny pc

Hej.
Jeg forsøgte at finde den rigtige kategori i er mere end velkommen til at flytte den hvis den ikke ligger rigtig.

Jeg har lige fået mig en super ny Sharkgaming pc, som er købt uden operativ system.

grundet til jeg købte uden var fordi jeg havde en dejlig ssd 500gb windows 10 professionel operativ system. som virker perfekt.

men når jeg tilslutter den i min nye computer kan den ikke boote, den siger der ikke er noget operativ system på disken, hvilket jeg ikke forstår.

valgte at teste den efter i 2 andre computere hvor disken ikke havde været i før, og der er ingen problemer de kan godt boote og starte den op uden problemer.
men ikke i min nye pc.

har snakket med microsoft i lidt over 4 timer fordi jeg tænkte de kunne klare problemet. men det kunne de ikke.

ved ikke hvad jeg skal gøre.
skal jeg ændre noget i bios eller er det noget helt andet jeg skal gøre håber at i kan hjælpe mig. jeg er meget fortabt
Avatar billede hjolsen Ekspert
18. august 2018 - 18:36 #1
Kører de "gamle" pc'ere med MBR og den nye UEFI kan den ikke starte fra den (hellerer ikke hvis det er omvendt ) . Der ud over kan der være drivere som mangler på disken .
Desuden er det en dårlig ide at flytte en disk med styresystem  mellem forskellige computere , pga hardware /drivere ikke er ens !
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2018 - 20:27 #2
du kan prøve den 'nye' nødstart med at slukke maskinen mens den viser start-cirkel (skal gøres 3 gange) - så vil den starte i et rep-system, hvor du kan sætte den til at fikse bootsektor osv
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2018 - 09:00 #3
Er 100% enig i #2.
Du kan også hvis den licens der er på den gamle pc er det der kaldes OEM få problemer med at aktivere, da det er helt ny hardware der ikke har kørt Win 10 før.
Avatar billede posten Ekspert
19. august 2018 - 22:54 #4
prøv at se i din bios om der er nogen steder du kan ændre til ssd