Avatar billede jewking Novice
21. august 2018 - 20:17 Der er 15 kommentarer

Ny GPU giver sort skærm.

Jeg har lige købt min nye GPU i dag: GTX 1050 ti.
Da jeg er igang med at installere driveren via en disk, går skærmen pludselig i sort. Venter i noget tid og skærmen er stadig væk sort, så slukker derfor min PC. Da jeg tænder min computer igen, vises Windows logoet og derefter går skærmen i sort igen. Har læst lidt rundt omkring på nettet. Har derfor gået ind i "safe mode", og prøvet at finde driveren for at afinstallere den, men kunne ikke finde den. Prøvede derfor at nulstille min PC, og det har resulteret i, at jeg ikke kan komme ind i "safe mode". Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. august 2018 - 20:48 #1
Hvilken udgave af Windows er der tale om Windows 7, 8/8.1 eller 10?
Prøv evt. at holde Alt+Ctrl+Delete nede ved opstarten. Lykkes det så gå ind i Kontrolpanel, Udseende og personlig indstillinger. Klik på skærmopløsning

https://ibb.co/icEvJK

Det kan - måske - løse dit irriterende problem.

Eksemplet er taget fra minegen pc med Windows 7.
Jeg kender ikke så meget til Windows 8/8.1 og 10 men mener ikke der er den store forskel.
Avatar billede jewking Novice
21. august 2018 - 20:56 #2
Der er tale om windows 10, prøver lige dette
Avatar billede jewking Novice
21. august 2018 - 21:02 #3
Der skete ikke noget, da jeg holdte ctrl+alt+del nede...
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. august 2018 - 21:23 #4
Prøv at "kortslutte" tre små ben på bundkortet. Der sidder sandsynligvis en jumper der skal flyttes fra f.eks. ben 1 og 2 til ben 2 og 3. Efter dette sættes jumperen tilbage. Der kan også sidde kun to ben uden en jumper. Har kan man anvende en lille skruetrække til at kortslutte med - men husk: udvis forsigtighed.

https://www.youtube.com/watch?v=-9RnIj-EcdQ
Avatar billede jewking Novice
21. august 2018 - 21:50 #5
Har prøvet og clear CMOS, uden held.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2018 - 09:05 #6
helt lavpraktisk har du sat skærmkablet i den nye grafikkortet, ikk'?
Avatar billede jewking Novice
22. august 2018 - 10:46 #7
Jo, skærmkablet sidder i.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2018 - 10:54 #8
Har du stor nok psu til at trække det nye kort?
Avatar billede jewking Novice
22. august 2018 - 10:59 #9
Min PSU har 650 watt, så det burde ikke være et problem.
Avatar billede posten Ekspert
23. august 2018 - 10:15 #10
har du kigget i manualen og set om bundkortet magter den nye på 4 gb ??
hvad sker der hvis du sætter det gl. skærmkort i ?? (hvis det stadig virker)
Avatar billede jewking Novice
23. august 2018 - 23:46 #11
Jeg har fixet min computer, tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 07:57 #12
bare for interessens skyld: hvordan har du fikset den?
Avatar billede jewking Novice
24. august 2018 - 17:27 #13
En min ven kender, kiggede på den. Den var åbenbart overclocked da jeg købte den brugt, men havde ikke noget at overclocke med. så det har fucked min computer op over tid. Så han gjorde så den ikke var overclocked mere.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2018 - 08:23 #14
takker - det ville vi nogen aldrig kunne have gættet os til :)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2018 - 08:24 #15
husk også at markere din svar som løsning, at andre ved at dette spørgsmål er nu besvaret