Avatar billede lurup Ekspert
22. august 2018 - 20:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

flytte data fra en onenote konto til en anden

flytte data fra en onenote konto til en anden.

Jeg arbejder på en skole hvor der kommer mange unge hver år.
Mange af den har en onenote konto fra deres gamle skole de gerne vil have over på vores skole.( hvor de har en ny konto)
Kan de det ?
Avatar billede store-morten Ekspert
22. august 2018 - 20:49 #1
Skift mellem dine private, arbejds- eller skolekonti
Med OneNote kan du være logget på med flere personlige konti, arbejdsrelaterede konti eller skolekonti og nemt navigere mellem disses notesbøger.

Hvis du vil se eller ændre de konti, du bruger med OneNote, skal du klikke på knappen Vis notesbøger  Knappen Vis notesbøger . Øverst på listen, der åbnes, skal du klikke på navnet på den konto, du aktuelt er logget på med. På listen over konti, som åbnes, skal du klikke på den konto, du vil administrere, eller klikke på + for at tilføje en ny konto.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. august 2018 - 21:44 #2
Jeg undersøgte det for et årstid siden - der er kun én understøttet måde at kopiere data på.

Åben både den gamle og ny bog på samme tid. Kopier hver individuelle fane fra den gamle til den ny bog. D.v.s. - hver enkelte fane skal kopieres for sig. Har man mange tager det tid - men heldigvis kopieres alle undernoter med.

Man kan IKKE kopiere selve datafilen, eller hele bogen på en gang. Desværre.
Avatar billede lurup Ekspert
22. august 2018 - 22:40 #3
Vi har data på maskinen i onenote og kan ikke komme på kontoen fra den gamle skole da de har lukket deres kontoer. Håber det giver mening. så vi skal have den omdøbt til den nye skole og efter tilkoblet den ny konto
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. august 2018 - 10:18 #4
Så længe den kan åbnes lokalt på maskinen, er det fint.
Maskinen skal så oprette forbindelse til den ny konto, og lave en ny OneNote bog.
Med begge bøger på PC´en, er det bare at kopiere fane for fane...
Avatar billede lurup Ekspert
24. august 2018 - 13:56 #5
Jeg kan ikke få lov til at flytte/kopi det da jeg ikke kan logge ind på den gamle konto da den er lukket ned
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. august 2018 - 14:08 #6
Men havde du ikke bogen tilgængelig på en PC?

Hvis der er noget der forhindrer dig i at bruge bogen, fordi den vil i forbindelse med den tilhørende (ikke eksisterende) konto, så tror jeg ikke der er mere at gøre...
Avatar billede sst Novice
27. august 2018 - 17:09 #7
Prøv at se om du kan finde selve .one filen her: C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\OneNote\16.0\Backup\"Navn på konto".

Vil tro du kan importere disse filer, ind i din nye konto. Har ikke prøvet hvor det er til en ny konto, så ingen garanti
Avatar billede lurup Ekspert
27. august 2018 - 17:43 #8
Den er på en mac
Avatar billede sst Novice
27. august 2018 - 17:49 #9
Så er jeg ikke til nogen hjælp desværre :)
Avatar billede lurup Ekspert
13. november 2018 - 20:47 #10
Tak for hjælpen