Avatar billede jewking Novice
23. august 2018 - 23:48 Der er 3 kommentarer

Har 144hz muligheden, men den skifter tilbage til 60hz efter jeg trykker anvend.

Overskriften siger lidt sig selv. bruger et DVI kabel
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. august 2018 - 06:02 #1
Det kræver ret nyt grafikkort OG kabel, hvis DVI porten skal kunne klare 144Hz:

"DVI (Digital Visual Interface) is a more common and widespread connector, but keep in mind that not all DVI versions are the same. Only the Dual-Link DVI can do 1920×1080 at 144Hz or 2560×1440 at 75Hz while the older DVI ports max out at the same bandwidth as the VGA." (fra https://www.displayninja.com/which-cable-do-i-need-for-144hz/)

Har du DisplayPort bør du rykke over på den - den har større "båndbredde"
Avatar billede stjans Guru
24. august 2018 - 07:08 #2
Som Ole så rigtigt siger, så skal alt kunne køre 144 hz. Jeg havde for nogen tid siden købt en rigtig god gamer skærm - og ville sætte til 144 hz.

Det virkede bare ikke - det viste sig at være kablet. Selvom det var et DVI der egentlig skulle kunne trække 144 måtte jeg skifte til et high-end (som faktisk bruges i den professionelle musikindustri).

Herefter spillede det max..
Avatar billede jewking Novice
24. august 2018 - 17:28 #3
Det er nok det der er problemet så. Havde et dvi kabel, hvor jeg kunne få 144hz, men det gik i stykker, så har lånt et af min ven. det er nok en ældre model som ikke kan trække 144hz. skal have købt mig et Displayport. Tak for hjælpen