Avatar billede lurup Ekspert
24. august 2018 - 13:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 skærme til en pc

Jeg har en HP Compaq Elite 8300 small from factor.
Jeg skal have sat 2 skærme til den .
Hvordan gør jeg det bedst ??
Skal jeg købe en skærmkort med 2 udgange ellers bare med en udgang og bruge det jeg bruger i dag ?
Hvilke kort passer i maskinen.
Vil gerne købt et kort med 2 udgange hvis det er nemmere at installer.
Skal kun bruge skærme til internet og officepakken
Avatar billede mort1 Ekspert
24. august 2018 - 13:28 #1
Hvis du skal bruge begge skærme samtidig, er det nok et skærmkort med to udgange der er løsningen, hvis du skal bruge skærmene enkeltvis, så kan du få en omskifter
Avatar billede lurup Ekspert
24. august 2018 - 13:53 #2
Skal bruge den sammentide. en der kan hjælpe med hvad jeg skal bruge til denne model ( small)
Avatar billede eurositi Ekspert
25. august 2018 - 01:26 #3
Maskinen er født med to skærmporte: VGA og DisplayPort... Hvorfor bruger du ikke bare dem? Det kræver sådan set bare et par skærme, som har disse porttyper.

Da du ikke nævner noget om, hvad de to skærme skal bruges til, og da maskinen ikke just er beregnet til gaming, antager jeg, at det bare er til almindelig Windows skrivebordsudvidelse for at ha' mere plads til at arbejde med forskellige programmer samtidig?
Avatar billede lurup Ekspert
26. august 2018 - 17:21 #4
eurositi
Tak for svar det vil jeg prøve

Vil det ikke være bedst at bruge de 2 display porte så det er helt ens ?
Jeg kan  se der er 2 af dem og skal bruge det til kontor arbejde
Avatar billede eurositi Ekspert
26. august 2018 - 18:52 #5
#4 Jo selvfølgelig. DisplayPort er er langt at foretrække (også ift. HDMI), hvis du har to af dem.
Avatar billede lurup Ekspert
26. august 2018 - 19:54 #6
Tak

Er det lige ud af landevejen efter de 2 skærme er sat til ?
Avatar billede eurositi Ekspert
26. august 2018 - 22:23 #7
Computer og skærm burde selv finde hinanden. Når du er inde i Windows, højreklikker du på skrivebordet og vælger Skærmindstillinger. Her vil du finde en indstilling, hvor valgmulighederne er "Vis kun 1", "Vis kun 2", "Dublér disse skærme" og "Udvid"... Du skal selvfølgelig vælge denne sidste indstilling.
Avatar billede lurup Ekspert
26. august 2018 - 22:32 #8
1000 tak for hjælpen