Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 19:48 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Min computer fungere ikke korrekt efter udskiftning af harddisk

Min computer vil ikke åbne programmer eller åbne nede i venstre hjørne på Windows logoet. Intet sker. Dette sker efter jeg idag har fået skiftet og klonet min harddisk hos en forhandler. Alt virkede inden jeg fik skiftet harddisken. Er der noget jeg skal gøre efter jeg har fået skiftet min harddisk eller hvad er problemet ? :) håber i kan hjælpe

Mvh Mads:)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 19:52 #1
Virkede windows, som det skulle, på den gamle harddisk?
Hvis svaret er ja, må kloningen være gået galt?
Hvilken HDD havde du, og hvilken har du nu?
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 20:05 #2
Windows virkede helt fint inden jeg fik skiftet harddisken. Jeg havde: 1TB HDD (5,400 rpm with an 8GB SSD cache)

Jeg er lige nu gået ind under processere og kan se at min computer arbejder på "Windows Modules Installer". Er den igang med at installere noget og kan det være problemet?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 20:18 #3
Ja hvis du ikke har fået den sidste store update, kan windows godt køre langsomt, men ikke så dårligt, du ikke kan komme ind under start.
Ok siden den HDD du udskiftede kun kørte 5,400 rem, drejer det sig vel om en bærbar? Hvorfor skiftede du den HDD ud?
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 20:21 #4
Skiftede den ud da jeg gerne ville have en ssd (åbner programmer hurtigere osv) og ja der er tale om en bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 20:28 #5
Hvilket mærke SSD? Der kan være tale om en manglende driver.
Hvis det er en Samsung Evo SSD skal du installere deres Magican.
Under alle omstændigheder skal  AHCI og Trim være sat til.
Forhåbentlig ved du, at man ikke må formatere en SSD og at det slider på den, hvis man bruger dvale (Hibernate).
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 20:53 #6
Denne harddisk er købt idag og sat i idag:https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/harddisk-ssd-og-netvarksharddisk-nas/WD250BLU3DSSD/wd-blue-2-5-intern-ssd-250-gb

Aner ikke hvad AHCI og Trim er. Har ikke selv sat harddisken i. Den er blevet klonet og sat i af Bygpc

Hvad mener du med at man ikke må formatere en ssd ?
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 21:00 #7
Computeren er nu stoppet med at kører windows installer. Men virker stadigvæk ikke optimalt. Burde jeg prøve at genstarte computeren nu når den er færdig med windows installeren. Eller bør jeg give computeren lidt tid endnu? Aner ikke hvad fejler er.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 21:01 #8
Fulgte der ikke noget software med?
En almindelig HDD og en SSD fungerer helt forskelligt. En SSD bliver ikke defragmenteret. Defragmentering slider på disken uden at gavne den.
Man må formode, at Bygpc har sørget for at AHCI og Trim er sat til i Bios?
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 21:03 #9
Regner stærkt med at de har styr på hvad de laver. Min kammerat har lige fået den selv samme SSD Harddisk sat i hans levono. Den kører nu uden problemer. Inden jeg fik sat ssd harddisken i, gendannede jeg min computer fuldstændig. Så det eneste der er blevet klonet er windows. KAn det være noget med gandannelsen at gøre? Det skal lige siges at min computer kørte perfekt uden fejl efter gendannelsen igår.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 21:03 #10
Du kan roligt genstarte, men det undre mig, at hvis Windows har installeret en del, at du ikke har fået spørgsmålet:" Genstart nu?"
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 21:04 #11
Intet software fulgte med til den nye harddisk hvis det er det du tænkte på.

Skal lige siges jeg er meget taknemlig for din hjælp :D
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 21:06 #12
Så hvis jeg genstarter min computer nu, vil det kørte "WINdows installer" ikke gå tabt?:D
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 21:07 #13
Min CPU og min DISK køre op 0 % lige nu. Det vil vel sige at den ikke arbejder og at jeg roligt kan genstarte
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. august 2018 - 21:08 #14
Jeg har kikket på Bygpc´s "karakter" på Trustpilot, og det ser ikke helt godt ud :-(

https://dk.trustpilot.com/review/www.bygpc.dk
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 21:10 #15
Hvis du læser de dårlige anmeldelser omhandler de fleste indpakning og dårlig kundeservice og ikke rigtig nogen problemer derudover? :D
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 21:21 #16
Gendannede computeren? Mener du Windows gendannelse? Hvis det er det, hvorfor gendannede du så Windows, var der noget galt?
Når Bygpc har klonet disken, har den formodentlig kørt hos dem.
Hvis du endnu ikke har genstartet, så gør det endelig.
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 21:24 #17
Gendannelse af hele computeren, fjern alt. Gendan som farbriksny. Gendannede kun for at få alt rodet osv væk fra min computer da jeg ville have den som farbriksny og ikke vil spille spil på den mere osv.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. august 2018 - 21:24 #18
#15
Dårlig kundeservice kan være mange ting!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 21:38 #19
Jeg kan ikke se hvor problemet ligger, men prøv at se på dette WD software.
https://support.wdc.com/downloads.aspx?p=279
Hvis der ikke er noget der, skal der måske en windows reparation til.
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 21:55 #20
Kan ikke få net på min bærbar så kan ikke downloade softwaren :D
Det ser ud som om / og føles som at min computer ikke har downloadet alt hvad den skal siden den ikke virker optimalt. Mit wifi icon er ikke til at finde og under indstillinger plejer der at være noget om wifi hvilket der heller ikke er mere. Det er meget mærkeligt.
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 22:00 #21
Hvad ville der ske hvis jeg gendannede min computer igen nu?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 22:04 #22
Så kan du jo hente det software ned på en USB via den computer du kører på her.
Du kan også hente Windows 10 - hvis det da er den - på en USB, og derfra enten køre en reparation, eller en nyinstallation hvor du kan vælge mellem en ren installation eller gemme alt andet end Windows.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 22:06 #23
#21 se #22.
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 22:19 #24
Som sagt har jeg intet at gemme på min computer. En gendannelse af computeren ville vel downloade windows igen for ny som er det samme som du foreslår jeg gør?:D Tror du det ville hjælpe på problemet måske.

Jeg kan forestille mig at min computer måske ikke har haft nok tid til at downloade alle drivere osv da jeg gendannede den her for nogen dage siden og ikke har haft den tændt i længere tid end 30 min efter gendannelsen. HVis den ikke har været helt færdig med at downloade og så jeg har fået klonet en (ikke opdateret version af windows). Dette kan måske være problemet, eller er jeg helt gal på den?:D
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 22:20 #25
Der kan vel ikke ske noget ved at jeg laver en gendannelse nu når jeg har min nye harddisk i?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 22:31 #26
Vi har et sprogligt problem her. Når Windows kører kan man lave et gendannelsespunkt, som man kan gendanne til.
Det jeg foreslår er en nyinstallation. Og når du ikke har noget at gemme, vil jeg bestemt foreslå at lave en installation, som hedder "Gem intet" Så får du en helt ren Windows. Og lad bare installationen hente opdateringerne med det samme.
Hvis den SSD er i orden, så vil Windows også køre.
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 22:34 #27
Okay tror jeg er med nu. Jeg tog fejl af "gendannelse" og "Nulstil din pc"

Det du foreslår er vel at jeg nulstiller min pc, og klikker "Gem Intet"

Dette er også det jeg mente med gendannelse. Jeg brugte bare et forkert ord. Min fejl.
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 22:36 #28
Indstillinger, Opdatering og sikkerhed, Genoprettelse, Nulstil denne pc og klikke Kom igang og vælge "Gem intet"

right?:D
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 22:54 #29
Nu kan jeg ikke se hvor du er henne. Fremgangsmåden er:
Man downloader Windows på en USB fra det link jeg lagde, og det kan udmærket være fra en anden computer end den som der skal installeres på.
Så booter man op på USBén (ikke på Windows) Så er der mulighed for at reparere eller installere, og du vælger selvfølgelig at installere. Når installationen går i gang, får du spørgsmålet om du vil gemme dine data eller gem intet. Og du skal vælge det sprog du foretrækker. Jeg ved ikke, om det vil hjælpe dig at se billeder fra installationen.
https://www.google.com/search?q=Windows+10+installation+i+billeder&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiS-pDqx4bdAhXD6aQKHZJXD8YQsAR6BAgGEAE&biw=1920&bih=923
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 22:59 #30
Mister jeg ikke min windows licens (som fulgte med til min pc) hvis jeg gør det på den fremgangsmåde du foreslår?

Kunne jeg i stedet ikke nulstille min pc (Som derigennem også installere windows forny?) Det er vel nøjagtigt det samme ?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 23:10 #31
Nej du mister ikke din licens, den står skrevet i bios efter 1ste installation.
Men du skal naturligvis installere din Windows du har licens til.
Er det Windows 10, så er linket fint, men er det en anden Windows, har du klart nok brug for et andet link.
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 23:17 #32
Hvad ville forskellen være på at nulstille min pc gennem: "Indstillinger, Opdatering og sikkerhed, Genoprettelse, Nulstil denne pc og klikke Kom igang og vælge "Gem intet".

og at bruge din metode?

Føler det er nemmere at nulstille min pc som også ville installere windows fra bunden igen.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 23:29 #33
Hvis der er fejl i genoprettelsen, får du også fejlene med. Det er billedlig det samme som hvis man kopierer en tekstside med stavefejl, så får man jo stavefejlene med.
Og "stavefejl" i Windows betyder, at den ikke kører som den skal.
Og du skriver jo i #9, at du har lavet en gendannelse. Men det kan du jo bare gøre igen, hvis du har lyst til det.
Avatar billede Madstp Juniormester
24. august 2018 - 23:43 #34
Mange tak for hjælpen, jeg prøver din metode imorgen :D
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 23:44 #35
Så god nat da :-)
Avatar billede Madstp Juniormester
25. august 2018 - 00:08 #36
Hej igen, nulstillede min pc og alt virker nu, perfekt :D
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2018 - 08:44 #37
Så lige tråd igennem. Godt du nåede i mål med god hjælp :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2018 - 08:47 #38
Vil lige sige velkommen til på eksperten da du loggede på for 1 gang i går :-)
Når du har fået en løsning skal tråden lukkes. Når du er logget på din tråd er der markeringer ud for hvert indlæg. Marker det/de indlæg der har været grundlæggende for din løsning og kun disse :-)
Fortsat god dag :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2018 - 11:08 #39
Fint at computeren virker igen, men forklar lige hvad du mener med "Nulstillede"
i forhold til at bruge gendannelsespunktet og nyinstallation. Det er jo vigtigt, at vi andre lærer noget af det her.
Avatar billede Madstp Juniormester
25. august 2018 - 16:27 #40
Jeg nulstillede min pc. Og har skrevet tidligere hvordan:"Indstillinger, Opdatering og sikkerhed, Genoprettelse, Nulstil denne pc og klikke Kom igang og vælge "Gem intet".

Min computer virkede ikke optimalt og jeg prøvede derfor bare at nulstille den.