Avatar billede rasmussev Juniormester
26. august 2018 - 21:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udvide C-drev Windows 10

Hejsa,
Jeg har problemer med mit c-drev er blevet for lille! Jeg har reduceret mit d-drev og troede så jeg kunne tilkoble den ikke allokerede kapacitet til c-drevet men det kan jeg ikke få lov til, kan i hjælpe?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. august 2018 - 21:41 #1
Flyt d-drevets indhold til et eksternt drev. Slet partitionen d og udvid c-drevet. Opret ny partition d og flyt filerne tilbage.
Avatar billede puren Ekspert
26. august 2018 - 21:46 #2
hvis C og D er sammen fysisk disk så kan du . hvis ikke nej så kan du ikke

programmet https://www.partitionwizard.com/ skulle kunne gøre jobbet
Avatar billede rasmussev Juniormester
26. august 2018 - 22:05 #3
Der er en ssd-harddisk i computeren! Har prøvet med EaseUS Partition som jeg tror er noget tilsvarende og her kan jeg ikke få lov at vælge C-drevet til udvidelse!
Avatar billede Mikael Ekspert
27. august 2018 - 09:08 #4
Vi har haft den før ;)

Er ret sikker på at Mini Tool 10 kan via "Extend Partition"
" Billedet er fra min win 7 og med en alm. HD"
Men mon ikke at det også er muligt på en win 10/ssd hd ??
https://i.imgur.com/gy0nqZ1.png

Billedet viser et eksempel på at jeg vil udvide mit C drev. Og her finder/foreslår Mini Tool selv ( Via Extend Paratition ) at udvidelsen KAN tages fra partition D.

Husk at trykke " Apply" når valget er gjort ;)

https://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
Avatar billede Mikael Ekspert
27. august 2018 - 09:11 #5
Rettelse til #4.. Der tages ikke fra D i eksemplet. Men fra E ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
27. august 2018 - 11:57 #6
Har lige testet metoden i #4 på en Win 10 32 bit med en 120 gb SSD.

Det virker perfekt. HVIS der ER en eksisterende formateret partition (NTFS) med ledig plads på samme HD..

Men sjovt nok, så kan man ikke i win 10/ssd resize partition C med harddisken monteret i computeren ?? Det skal ske via en dock/usb på en anden computer.
Men nu går denne tråd også på at der ER en partition D med ledig plads. ;)
Avatar billede rasmussev Juniormester
27. august 2018 - 22:15 #7
I skal have tusind tak for hjælpen,Mikael din løsning sad lige i skabet:))) Tak