Avatar billede Hr_Andersen_11 Juniormester
29. august 2018 - 09:19 Der er 5 kommentarer

Hvilket scripsprog?

Hej med jer,

Jeg har ikke programmeret i mange år, men tidligere lavet en masse i classic .asp, og det meste fungere såmænd endnu, men jeg kan godt se at tiden er moden til at finde et mere tidssvarende sprog.

Hvad kan i anbefale af scriptssprog som ligner classic .asp i stedet for?

Jeg vil helst arbejde med noget der ikke skal kompileres og som kan embeddes i html, lige som classic .asp.

Mvh
Klaus
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2018 - 09:29 #1
Det bliver et skift - men bare hop ud i det. HTML5, Javascript Ajax
Der er sket meget siden asp døde i 2000 !
Avatar billede Hr_Andersen_11 Juniormester
29. august 2018 - 09:39 #2
Hvad med backend-delen Claes?

Et eller andet sted tror jeg det bliver lidt for stort et skift, mine evner som programmør er ikke overvældende ;-) Jeg havde overvejet at benytte PHP, eller .NET med Razor.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2018 - 10:07 #3
så ville jeg vælge php og fx starte med wordpress som motor
https://da.wordpress.org/
Du kan evt bare bruge xampp som server mens du leger med sider, og så kopiere ud på nettet når det virker. https://www.apachefriends.org/index.html
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2018 - 20:05 #4
Mest oplagt var vel PHP eller ASP.NET MVC med C# som sprog.

Som gammel ASP bruger vil du nok finde PHP mest naturligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2018 - 20:07 #5
Og det er nok lidt at overdrive at sige at ASP doede i 2000. Sideste version af ASP blev foerst udgivet i 2000. Og foerste version af ASP.NET kom foerst i 2002.